Lojistik sektörü içerisinde Türkiye demiryolu yurtiçi yük taşıma talebinin ridge regresyonla analizi
Özet
Tüketici istek ve ihtiyaçlarının çeşitliliğinin artması, üreticinin bu talebe yönelik olarak üretim gerçekleştirmesini; bunu yaparken de temel bir farklılık ortaya koymasını gerektirmektedir. Yaratacağı bu farklılık ise hem yerel ve ulusal, hem de küresel ölçekte lojistik hizmetler içinde taşımacılık yetenekleri ve olanaklarını tam yerinde ve tam zamanında olacak şekilde gerçekleştirebilmesine bağlı olmaktadır. Dünya ticaretindeki dönüşüm ve yeni oluşumların etkisi, ürün ve hizmetlerin tüketicilere rakiplerden bir adım önde olacak biçimde daha hızlı ve daha ekonomik biçimde ulaştırılması, taşımacılık ve lojistik faaliyetlerinin de önemini ortaya koymaktadır. Bu çalışma, Türkiye’de lojistik sektörü içerisinde, demiryolu taşımacılık moduna ilişkin talebin analiz edilmesini amaçlamaktadır. Analizde, lojistik sektöründe önemli olan faaliyetler göz önüne alınarak değişkenler belirlenmiş ve çoklu doğrusal regresyon modeli oluşturulmuştur. Ancak oluşan çoklu doğrusal bağlantı problemi modelin, ridge regresyon yöntemi ile analizini gerekli kılmıştır. Ridge regresyon yöntemi yanlı bir yöntem olmasına karşın, regresyon katsayılarının tahmini için, bağımsız değişkenlerin birbirleri üzerindeki etkilerini minimum yapmayı hedefleyen ve kararlı katsayı tahminleri elde edebilmeyi sağlayan bir yöntemdir. Ridge regresyon analizi sonrası elde edilen model ile demiryolu yurtiçi yük taşıma talebine ilişkin yol gösterici sonuçlara ulaşılacağı düşünülmektedir. The increasing variety of consumers’ demands and needs requires production according to these arising needs, which is likely to result in a certain fundamental difference in the sector. It is true that such a difference highly depends on the realization of shipping services effectively and punctually at local, national and global levels. The new transformations and developments in world economy clearly highlight the significance of shipping and logistics services in distributing products and services faster than the rival companies. This study aims at analyzing the demand for railway shipping in Turkey as part of Turkish Logistics Sector. For analysis purposes, the variables were determined considering the important activities in logistics sector, and multiple linear regression model was formed accordingly. However; multiple linear regression model formed required the use of ridge regression model in the analysis. Although ridge regression model is a biased method, it enables the researcher to make accurate consistent correlation coefficients predictions and minimize the effects of independent variables on each other. The model obtained after ridge regression analysis is expected to produce valuable results regarding the demand for domestic railway shipping in Turkey.
Kaynak
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiSayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNU1EUTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/11464
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]