Fotoğraf ve Renk: Foroğraftaki Renklerin İletilerin Algılanmasındaki Rolleri
Özet
Fotoğraf bir iletişim aracıdır. İletilerin algılanmasmdaki kurallar fotoğrafın algılanması konusunda da geçerlidir. Farklı kültürlerde yaşayanların aynı iletiyi farklı algılamaları doğaldır. Özellikle de simgesel anlamları olan göstergeler kültürel özelliğe göre farklı anlamlar taşımaktadır. Bir kültür öğesi olan rengin fotoğrafta kullanım tarzına göre de farklı algılamalar söz konusudur. Renkler doğu ve batı kültüründe farklı anlamlar taşımaktadır. Hatta aynı kültürden insanların yaş ve cinsiyet farklılıkları dahi renklere karşı tepkilerde farklılıklar göstermektedir. Photograph is a tool for communication. The principles that are valid for perceiving the message are also valid for perceiving the photographs. It is normal that people who are from different cultures understand the massage in different ways; especially the signs that have symbolic meanings. Colour, as a cultural element, can have different meanings according to the way thay've used. Colours have diffrentt meaning for west and east cultures. In fact, about the effect of the coluors, the reaction of people who are from the same culture can change according to the age and sex.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
15Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRnNU5qYzM=https://hdl.handle.net/11421/11483
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]