Kitlesel Bireyselleştirilmiş Ürünler İçin Ödeme İstekliliği: Kadın Müşteriler Üzerine Bir Araştırma
Abstract
Araştırmada kadın müşterilerin online alışveriş yoluyla elbise satın alma davranışlarında kitlesel bireyselleştirme uygulamalarını kullanmalarının satın alınan elbiseye yönelik ödeme istekliliğinde ve satın alma olasılığında bir artış yaratıp yaratmayacağının belirlenmesi amaçlanmıştır. Verilerinin toplanması amacıyla hazırlanan anket formu sosyal medya aracılığıyla duyurulmuş ve daha önce online alışveriş yapmış 456 kadın müşteri araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Koşullu değerleme yöntemi kullanılarak yapılan ödeme istekliliği hesaplanmasında tüm katılımcılarda 1,7 kat (%170), daha önce kitlesel bireyselleştirme deneyimi olan katılımcılarda 2,17 kat (%217) ve kitlesel bireyselleştirme deneyimi olmayan katılımcılarda 1,64 katlık (%164) bir ödeme istekliliği artışı olduğu hesaplanmıştır. Kitlesel bireyselleştirme deneyimi olan ve olmayan katılımcıların ödeme istekliliği artışları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiş olup deneyimi olanların bireyselleştirdikleri elbiseye daha yüksek tutarlar ödemeye istekli oldukları saptanmıştır. Ayrıca satın alma olasılığının da ürünün bireyselleştirilmesiyle beraber iki kat arttığı görülmüştür. This research aims to investigate whether online mass customization practices results in an increase in female customers' willingness to pay and purchase probability in terms of dress purchasing behavior. For the purpose of collecting research data, a questionnaire request was announced via social media and 456 female customers who had online shopping experiences earlier were the sample of this research. The calculation of willingness to pay is made by using the Contingent Valuation Method. Based on the results; of all participants willingness to pay increased 1,7 fold (170%). More interestingly, the customers who were experienced in mass customization were more willing to pay, the willingness is increased 2,17 fold (217%). The customers who were not experienced in mass customization process were also more willing to pay, but for these respondents the willingness is increased 1,64 fold (164%). Besides there is a statistically significant difference among two groups' (who are experienced in online mass customization before and the ones who are not) willingness to pay. It also showed that the purchase probability doubled as the product, in our case dress, customized.
Source
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları DergisiVolume
9Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMk5Ea3lNZz09https://hdl.handle.net/11421/11494
Collections
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]