Influence of science teaching and assessment modalities on students' elementary science performance
Abstract
Bu çalısmanın amacı, fen ögretim ve ölçme uygulamalarının ilkögretim düzeyindeki ögrencilerin fen basarısına etkisini incelemektir. Çalısmada, Okul Öncesi Uzun Dönem Arastırması-Anaokulu Sınıfı 1998- 99 verileri (ECLS-K) kullanılmıstır. İlkögretim dönemi çocukların verilerini içeren bu çalısmaya iliskin veri seti 2004 yılında yayımlanmıstır. Ögrenci ve ögretmen düzeyi degiskenlerinden cinsiyet, sınıf ve fen ögretimi ve ölçme tekniklerinin (üst düzey düsünme becerileri, fen etkinliklerine ayrılan zaman ve test tabanlı ölçme uygulamaları gibi) ögrenci fen bilgisi basarısına etkilerini arastırmak amacıyla çoklu regresyon modeli uygulanmıstır. Önerilen regresyon modeli, ögrencilerin fen bilgisi basarısındaki varyasyonun yaklasık %11’ini istatistiksel olarak önemli düzeyde açıklamıstır. Ayrıca, modelin açıklanmasında, tüm bagımsız degiskenlerin etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmustur. Özellikle erkek ögrencilerin ve üçüncü sınıfların fen basarısı kız ögrencilerden ve ikinci sınıflardan önemli düzeyde yüksektir. Ayrıca, ögretmenler alternatif ölçme tekniklerini kullanmaya ve analiz, sentez ve degerlendirme gibi üst-düzey düsünme becerilerine odaklandıklarında, ögrenciler fen dersinden daha fazla yararlanmıstır. The aim of the study is to investigate the influence of science instruction and assessment practices on elementary level students’ science success utilizing the data from the Early Childhood Longitudinal Study, Kindergarten Class of 1998-99 (ECLS-K). The specific data set of the study regarding elementary school age children’s variables was released in 2004. A multiple regression modeling technique was employed to explore the effects of students and teacher level variables, including gender, grade level, science teaching and assessment techniques (such as emphasizing higher-order thinking skills, the time allocated for science-related activities, and test-based assessment practices) on students’ science achievement. Regression analysis of the proposed model revealed that the model significantly explained about 11% of the variance on students’ science scale scores. Furthermore, all predictors significantly contributed and estimated students’ science performance in the model. Specifically, the boys and the third graders had significantly higher mean science scores than the girls and the second graders. Moreover, when teachers tend to implement alternative assessment methods and focus more on higher-order skills such as analysis, synthesis, and evaluation in science, students benefited more in science.
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
9Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM01EWXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/11502
Collections
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]