İletişim biçimi ve ortamı olarakgörsel kimlik
Abstract
Rekabetin çok yüksek olduğu bugünün toplumlarında kurumlar kendilerini rakiplerinden farklı kılarak avantaj sağlamak isterler. Bu bağlamda kendilerine kendi içinde tutarlı ve birbirini bütünleyen felsefe, düşünce ve davranış biçimleri geliştirirler. Kurum kimliği olarak adlandırılan bu özelliklerini kurumsal iletişim yöntemleri aracılığıyla iç ve dış hedef kitleleriyle paylaşılarak güçlü bir kurumsal imaj yaratmaya çalışırlar. İletişim stratejilerini bu düşüncenin üzerine oturturlar. Kurumlar imaja yönelik iletişim etkinliklerinde tarihsel geleneğe uyup, görüntünün vazgeçilmez gücünü kullanmak isterler. Bu nedenle daha çok görsel unsurları kullanırlar. Görsel unsurların yoğun kullanımının etkisiyle görsel kimlik olarak da adlandırılan bu kavramsal ve simgesel tasarımlarla ikna güçlerini artırırlar. Bu bağlamda görsel unsurların pratiklik, estetik, sembolik ve süreklilik işlevlerinin gücünden yaralanırlar. Bir iletişim ortamı olarak görsel kimlik unsurlarının etkisinde, kullanılan kavram ve sembollerin paylaşımsal niteliğinin belirleyici olduğu bilinir. Görsel unsurların iletişim sürecinde semantik ve estetik yönlerinin özellikleri ile hedef kitlenin kavramsal ve duygusal repertuarları arasındaki uyum, iletişim sürecinin işlemesi ve etkinliği için önemli rol oynar. Görsel unsurların yukarıda sayılan işlevlerini yerine getirebilmeleri hedef kitlenin kavramsal ve duygusal dağarcığının bilinmesini gerektirir. Organizations try to specialize their own characteristics by having unique specialities while existing in competitive environments. In this aspect, they develop their own philosophies, through and behavioral characteristics to unify their own approaches. In relation to this, they intend to share with their own internal and external audiences while creating organization images through organizational communication methods. They develop their communication strategies on this thought. Organizations obey historical traditions while using undeniable power of pictures in their communication activities. Because of this, they widely use visual elements. By using these visual elements, they develop their own so called visual identities in relation to their theoretical and symbolic designs. Through these, they use practicality, aesthetics, symbolics and continuity of those visual elements. Shareable qualities of those symbols, which are use, are effective in creating visual identity elements as part of communication environment. During the communication process and availability of visual elements, symantic and aesthetic aspect get to meet with target audience’s conceptual and emotional enrichness play key roles. The effectiveness of visual elements and their functions’ effectiveness require the knowledge of target audience’s conceptual and emotional treasure.
Source
Selçuk İletişimVolume
5Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpNd01UYzM=https://hdl.handle.net/11421/11503
Collections
- Makale Koleksiyonu [195]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]