Otakar Sevcík Op. 3 Keman İçin 40 Varyasyon Metodunda Yayın Topuk Kısmı İle İlgili Çalışmaların İncelenmesi
Abstract
Çalgı repertuvarındaki zenginliği ile klasik batı müziğinde kendine önemli bir yer edinen keman, tarih boyunca solo, oda müziği ve orkestra yapıtlarında bestecilerin kullandığı en temel çalgılardan biri olmuştur. Çalgı tekniği açısından üstünlük gerektiren tüm bu yapıtlar, keman eğitimcilerini teknik ve müzikal öğreticilikleri konusunda sorgulayıcı ve geliştirici olmaya yönlendirmiştir. Eğitimciler, donanımlı yorumcular yetiştirmenin yöntemlerini belirlerken bilgilerin kalıcılığını esas alan çalışmalar yapmışlardır. Bu çalışmaları da metotlar yolu ile eğitime kazandırmışlardır.Tüm dünyada ve özellikle Türkiye'de keman eğitimine kazandırdığı metotlarla tanınan Otakar Sevcík, teknik repertuvar için en kapsamlı metotları yazan eğitimcilerden biridir. Keman repertuvarı, başlangıç seviyesinden ileri düzeye kadar sağ ve sol el tekniğinin sınırlarını zorlayan ve geliştiren çok sayıda metot içerir. Özellikle bu metotlardan sağ el tekniğini geliştirmeyi amaçlayan Op. 3, 40 Varyasyon adlı kitabı, diğerlerine göre yapısal olarak farklılık göstermektedir. Bu kitapta yer alan tema ve varyasyonlar belli bir yay düzenini öğretmeyi ve geliştirmeyi amaçlamaktadır.Bu makalede, "Tema ve 40 Varyasyon" adlı metot, keman yay tekniğine katkıları bağlamında incelenmiş ve yayın sadece topuk kısmı için yazılmış 1, 4, 8, 13, 29, 34, 38 numaralı çalışmalar ile sınırlandırılmıştır. Spiccato, détaché, martelé, collé ve staccato gibi yay tekniklerinin uygulanmasına ilişkin önerilerde bulunulmuş, cümle yapıları hakkında bilgi verilmiştir The violin, taking an important place in classical western music has been one of the basic instruments by the composers in solo, chamber music and orchestra pieces throughout history. All these pieces requiring instrumental competence led the music trainers be interrogator and developer in their technical and musical instructiveness. While the trainers determined the methods of training performers equipped with technical and musical knowledge, they made studies based on the permanence of knowledge. These studies were introduced into education by means of methods.Otokar Sevcík, known with his methods for violin training in the world and especially in Turkey is one of the most important trainers with the comprehensive and useful methods for technical literature. His violin repertoire consists of several methods developing and pushing the limits of right and left hand techniques starting from the beginner to advanced level. Especially his book Op. 3, 40 Variations, with its aim to develop right hand technique shows structural differences when compared to the other books of the author. The theme and every variation in this book focuses on developing a certain bow set up.This paper shall focus on the evaluation of "Theme and 40 Variations" methods in accordance with the contributions to bow technique and limited to the studies 1, 4, 8, 13, 29, 34, and 38 which were written only for the frog of the violin bow. Moreover, this paper shall also include some suggestions for bow use like spiccato, détaché, martelé, collé, staccato and will emphasize musical constituents
Source
Sanat & Tasarım DergisiVolume
6Issue
HAZIRANURI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU9UVTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/12157