Endüstri meslek liselerinde görev yapan ögretmenlerin okul kültürüne ilişkin görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin
okul kültürüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama
modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Kütahya il merkezindeki
iki endüstri meslek liselerinde görev yapan 200 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma evrenin %51’inden kullanılabilir veriler elde edilmiştir. Öğretmenlerin,
okul kültürüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde aritmetik ortalamalardan
yararlanılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerinin; hizmet süresi ve cinsiyet
bağımsız değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlemesini
amacıyla ikili küme karşılaştırmalarında “Bağımsız Gruplar Arası T Testi”, ikiden
fazla küme karşılaştırılmasında ise “Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)”
istatistik tekniği kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda, okul kültürü birçok
boyutta “vasat” düzeyde bulunmuştur. Öğretmen görüşleri, hizmet süresi
boyutuna göre bazı boyutlarda farklılık göstermekte, cinsiyet boyutuna göre
farklılık göstermemektedir.
Source
Milli EgitimIssue
187Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [8325]