İşitsel/Sözel Yaklaşımla Eğitim Gören İşitme Engelli Öğrencilerin Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmada; İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde (İÇEM) işitsel/sözel yaklaşımla eğitim gören ilköğretim 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf 40 işitme engelli öğrencinin yazılı anlatım beceri düzeyi ile bu beceri düzeyi üzerinde etkisi olabileceği düşünülen öğrenci özelliklerinden işitme cihazı kullanımı süresi ve takvim yaşı incelenmiştir. Araştırmada betimsel model ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin yazılı anlatım özelliklerinin tamamında orta düzeyde başarıya ulaştıklarını göstermektedir. Yazılı anlatım beceri puanı üzerindeki değişimin %35’i işitme cihazı kullanımı süresi, %40’ı ise takvim yaşı ile açıklanabilir. This study investigated the written expression skills of forty 4th, 5th, 6th, 7th and 8th grade hearing impaired students trained with the auditory/oral approach at the Research and Education Center for Children with Hearing Impairment (i.e., İÇEM). It also examined two student characters that are considered affective on students' written expression skills, which are age and duration of hearing aids use. Descriptive and correlational models are used in the study. Findings revealed that students reached an intermediate level of achievement in all written expression types. Findings also suggested that age predicted 40 percent of the variance in written expression scores while duration of hearing aid use explained an additional 35 percent.
Source
Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakültesiIssue
33URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpBd05URXg=https://hdl.handle.net/11421/14505
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]