Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni ve Öğretmen Adayının Matematiksel Söylemleri
Abstract
Bu araştırmada matematiksel iletişim bağlamında eğitim almış bir ortaokul matematik öğretmen adayı ile bu eğitimi almamış olan belirli bir mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeninin matematiksel söylemlerinin ve matematiksel söylemleri analiz etme biçimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada aynı zamanda matematiksel iletişim bağlamındaki eğitimin ve mesleki deneyimin bunlar üzerindeki etkileri konusunda ileriki çalışmalara ışık tutulması amaçlanmaktadır. Bu amaçla fenomenoloji deseni kullanılan bu araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından tasarlanan bir öğretim senaryosu, klinik görüşmeler ve ders gözlemleri aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 10 yıllık mesleki deneyime sahip bir ortaokul matematik öğretmeni ile bir ortaokul matematik öğretmen adayıdır. Katılımcıların matematiksel söylem analizleri ve ders gözlemlerinden elde edilen veriler odaksal analiz yöntemi ile analiz edilirken, klinik görüşmelerden elde edilen veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda matematik öğretmeni ve öğretmen adayının hem matematiksel söylemleri hem de matematiksel söylemleri analiz etme biçimlerinin birbirinden oldukça farklı olduğu görülmüştür The purpose of this study was to investigate and analyze mathematical discourse of a senior prospective teacher who is educated about mathematical communication and of an experienced middle school mathematics teacher. Besides, the aim was to shed light on future research studies about the effects of education about mathematical communication and teaching experience on mathematical discourse and discourse analysis. The study was designed as a phenomenological study. In the process of data collection, a teaching scenario was developed by the researchers. Afterwards, clinical interviews and lesson observations were conducted with the participants. The participants of this study were a middle school mathematics teacher who has ten years of experience in teaching and a senior prospective teacher. Data were analyzed qualitatively by using focal analysis technique and data collected from clinical interviews were analyzed by using content analysis. The findings of the study revealed that the participants’ mathematical discourse and their discourse analysis were quite different from each other
Source
Turkish Online Journal of Qualitative InquiryVolume
8Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU16TTVPUT09https://hdl.handle.net/11421/14517
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]