Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim
Abstract
Matematik eğitimcilerinin uzun yıllardır önemle üzerinde çalıştıkları fonksiyon kavramı hala öğrenciler için bir güçlük kaynağı olmaktan çıkamamıştır. Fonksiyonel ilişki, fonksiyon kavramının başlıca önkoşul bilgisi olduğundan ve bu ilişkinin okulöncesi dönemden itibaren kazandırılması gerektiğinden, fonksiyon kavramının öğretiminin başlangıcı ortaöğretimde değil erken öğretim dönemlerinde düşünülmelidir. Fonksiyonel ilişki bilgisi erken dönemde örüntü kavramı bağlamında sayılar ya da geometrik şekiller arası ilişki ile başlar ve değişkenler arası ilişki ile devam eder. Bu çalışmada, cebirsel düşünme sürecinde örüntü ve fonksiyon kavramlarının ilişkisi ve bu kavramların öğretim stratejileri literatür tabanlı incelenmiş ve bu inceleme sonunda elde edilen sonuçlar araştırmacıların önerileri ile de desteklenerek verilmiştir. Function concept that mathematics educators has worked on importantly for years is still a source of difficulties for students. Because the functional relationship is a prerequisite notion for the function concept and the functional relationship should be gained from the outset, teaching of the function concept should be considered not in the high school mathematics, but in the early grades mathematics. In this study, the relationship between the pattern and function concepts and teaching strategies of them in the algebraic thinking process are investigated based on literature, and the results obtained from this investigation are given by supporting with the researchers' recommendations.
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
9Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1USTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/14518
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]