İlköğretim Öğretmenlerinin İlköğretimde Kutlanan Belirli Gün ve Haftaların Gerekliliği ve İşe Vurukluğu Konusundaki Görüşleri: (Eskişehir İli Örneği)
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin ilköğretim okullarında kutlanan belirli gün ve haftaların gerekliliği ve işe vurukluğuna yönelik görüşlerini belirlemektir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında görevli öğretmenler, örneklemini ise evren kapsamında yedi eğitim bölgesinden sosyo-ekonomik durumları dikkate alınarak seçilen üçer okulda görevli 520 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Anket yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalardan yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenler ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftalar içinde en gerekli ve en işe vuruk olanının Atatürk Haftası olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretmenler, ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftaların işe vurukluğunu gerekliliğine göre daha düşük bulmuşlardır. Yine, öğretmenlere göre ilköğretimde kutlanan belirli gün ve haftaların istenilen biçimde gerçekleştirilememesinin ve istenilen yararın elde edilememesinin nedenleri ise kutlanacak gün ve haftaların sayıca fazla olması, kutlamaların fazla zaman alması/kutlamalar için zamanın yetersiz olması, kutlamalar için önceden iyi bir planlamanın yapılmaması, öğrencilerin ilgisizliği ve kutlanan belirli gün ve haftaların yararlı olduğuna inanılmamasıdır. This study aims to find out the views of teachers on the necessity and usefulness of special days and weeks celebrated in primary schools. The scope of the study based on survey model is the teachers in primary schools in the province of Eskişehir. The subjects are 520 teachers in three schools chosen considering their socio-economic conditions from seven education districts within the scope of the study. A questionnaire was designed by the researcher to collect data. Frequencies and means cores were calculated in the analysis of the data. The results of the study suggest that the most necessary and useful one for the primary school teachers is AtatÜrk week. Besides, teachers considered special days and weeks celebrated in primary schools more necessary when compared to its usefulness. According to the teachers, special days and weeks to celebrate, their taking too much time, lack of enough time for celebrations, lack of good planning for the organization in advance, lack of student interest and the belief that these days and weeks are unbeneficial are reasons why such social activities cannot be organized in the way expected.
Source
Milli EğitimVolume
0Issue
174URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZMU56YzM=https://hdl.handle.net/11421/14553
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]