Sprechsprachliche elemente im üniversitären konversationsunterricht als beitrag zur mündlichen ausdruckserleichterung
Abstract
Yabancı Dil Öğretiminde iletişimsel beceriye sahip olmak demek, gerek konuşma dilini gerekse yazı dilini iletişim aracı olarak kullanabilecek yetiye sahip olabilmek demektir. Günlük yaşamımızda her anadil kullanıcısı gibi konuşurken bilgi dağarcığımız ve bir takım kalıplar içerisinde sözel iletişim kurarız. Bu süreç zamanla ritüelleşir ve kullanılan yapılar potansiyel ifade biçimimizi etkiler. Yabancı dilde sözlü iletişim kurarken bu süreç gerek işleyiş biçimi gerekse kullanılan teknik ve stratejiler açısından farklılıklar getirdiği gibi, bir o kadar da zorlukları da beraberinde getirmektedir. Öncelikle az olan kelime dağarcığı kısa süre içerisinde doğru kalıplara yerleştirilmeli ve de sözlü olarak sunulmalıdır. Bu sunum sırasında da çoğu zaman öğrenci belleğine yerleşen cesaretsizlik ve başarısız olma endişesi sözlü ifadenin düzgün şekilde üretilmesine engel olmaktadır. Bu bağlamda yabancı dil olarak Almanca Öğretmeni yetiştiren kurumlarda ilk iki dönem sunulan konuşma derslerinde sözel dile has özelliklerin öğrenciler tarafından benimsenmesi, öğrencilere sözlü iletişim kurma çabası içerisindeyken bir takım yararlar sağlayabilmektedir. Bu çalışmada sözel dile has hangi özelliklerin yabancı dil öğrenme sürecine ne tür bir katkı sağlayabileceği konusu üzerinde durulmuş ve bu anlamda bu özellikleri içeren örnekler doğrultusunda öneriler sunulmuştur Having communicative skills in Foreign Language Teaching means being able to use both spoken and written language as a means of communication. In our daily life like every native speaker we communicate orally within the limits of our repertoire and with some specific patterns. This process is ritualized in the course of time and structures that we use affect our potential forms of expression. While communicating orally in a foreign language, this process not only differs in terms of techniques and strategies, but also brings many other difficulties along with it self. First of all limited vocabulary must be put into correct patterns and verbalized. During this phase, the timidity and anxiety of being unsuccessful in the mind of students impede the production of satisfactory verbal statements. Speaking lessons provided in the first two terms of departments that train German Language Teachers help students adopt the characteristics that are peculiar to oral language, and this olds students while trying to communicate orally. In this study it's emphasized which characteristics of oral language contribute to the process of learning a foreign language and from this point of view suggestions are made in direction of examples that contain these characteristics.
Source
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiVolume
0Issue
17URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpReU5UazU=https://hdl.handle.net/11421/14557
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]