Resim Bölümlerinde Uygulanan Eğitim Programları Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri
Abstract
Bu araştırmada 2005 yılı sonrasında kurulan güzel sanatlar fakültesi resim bölümlerinde uygulanan eğitim programları hakkında öğretim elemanı görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Eğitim programına ilişkin görüşlerin belirlenmesinde; eğitim programının temel ögeleri olan hedef (amaç), içerik, eğitim durumu (öğretme-öğrenme süreci) ve ölçme-değerlendirme ögeleri incelenmiştir. Araştırmanın verileri; 2005 yılı sonrasında devlet üniversitelerine bağlı olarak kurulan güzel sanatlar fakülteleri resim bölümlerinde görev yapan 27 öğretim elemanından elde edilmiştir. Elde edilen veriler frekans (f) ve yüzdelere (%) göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda atölye derslerinin amaç ve içeriklerinin yeterli olduğu ama kuramsal/teorik ve seçmeli mesleki derslerin amaç ve içerik yönünden yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çağdaş eğitim teknolojilerinden ve müzelerden ders sürecinde yeteri kadar yararlanılmadığı belirlenmiştir The aim of this research is to determine academic staff opinions about curriculum which is implemented at the faculty of fine arts, departments of painting which were founded in 2005. The basic elements of the curriculum, objectives (aims), content, educational process (teaching and learning), and measurement-assessment were analyzed to find out the opinions about the curriculum. The research data were obtained from academic staff (N= 27) from the departments of painting. The data collected from questionnaires was analyzed using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15.0 using frequency (f) and percentages (%) for each item. The results indicate that the objective and contents of studio courses are sufficient but theoretical courses and elective courses are not sufficient. Another finding obtained in the research is that the modern educational technologies and museums are not effectively benefited during the course process
Source
Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakültesiVolume
32Issue
4URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpReE5ERTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/14572
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]