Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Farklı Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Davranışları
Abstract
Araştırmada, farklı düzeyde bilgisayar kaygısına sahip öğretmen adaylarının, stresle başa çıkma düzeylerinin ve stresle başa çıkma biçimlerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma 800 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; Bilgisayar Kaygısı Ölçeği, Stresle Başa Çıkma Ölçeği ve Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının bilgisayar kaygı düzeylerinin, stresle başa çıkma düzeylerini ve stresle başa çıkma biçimlerini farklılaştırdığı bulunmuştur. Cinsiyet, stresle başa çıkma düzeyini ve sosyal destek arama biçimindeki stresle başa çıkmayı farklılaştırırken; bilgisayarın kullanılmaya başlandığı öğretim kademesi, stresle başa çıkma düzeyini farklılaştırdığı, stresle başa çıkma biçimlerini ise farklılaştırmadığı bulunmuştur. Bilgisayar kaygı düzeyi ile bilgisayann kullanılmaya başlandığı öğretim kademesinin etkileşiminin ise, stresle başa çıkma düzeyini ve sosyal destek arama biçimindeki stresle başa çıkmayı farklılaştırdığı görülmüştür. The aim of this study is to examine whether levels and styles of coping with the stress of teacher trainees having low and high levels of computer anxiety across a number of variables. This research was carried out with 800 teacher trainees. Data were collected using the Computer Anxiety Scale, Coping With Stress Scale, and an Information Form. The results of the study indicate that the computer anxiety levels of teacher trainees differentiate levels and styles of coping with stress. It was found that gender makes a difference in levels of coping with stress and style of seeking social support; the educational level at which one starts to use a computer affects the levels of coping with stress, but not styles of coping with stress. The interaction between computer anxiety level and educational level at which one starts to use a computer leads to changes in both levels of coping with stress and style of seeking social support.
Source
Eğitim ve BilimVolume
29Issue
132URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpZd09Uaz0=https://hdl.handle.net/11421/14578
Collections
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]