Öğretmenlerin Dijital Veri Güvenliği Farkındalığı
Abstract
Geçmişte çoğunlukla basılı materyallerle çalışan öğretmenler, günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri yardımıyla bilgiyi dijital ortamlarda üretmekte ve saklamaktadır. Eğitim öğretim etkinliklerinde teknolojiyi sıklıkla kullanmaları beklenen öğretmenlerin sahip oldukları dijital verilerin güvenliği son derece önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalıklarını irdelemektir. Çalışma kapsamında Balıkesir ilinde 29 farklı okulda görev yapan toplam 870 öğretmenden dijital veri güvenliği farkındalık ölçeği (DVGFÖ) yardımıyla veri toplanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalıklarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Farkındalık değerlerinin cinsiyet, günlük bilgisayar kullanım süresi, günlük İnternet kullanım süresi ve farklı teknolojilere sahip olma durumlarına göre değiştiği; ancak branş, öğrenim kademesi, öğrenim durumu ve mesleki kıdem bağlamında değişmediği gözlemlenmiştir. Teachers were used to study with printed materials in the past; but nowadays, they produce and store information in digital environments thanks to emerging information and communication technologies. Since teachers are expected to employ emerging technologies in their instructional practices, the security of their digital data carries utmost importance. In this context, the current study aimed to investigate the digital data security awareness of teachers, who are employed in different schools of the National Ministry of Education. The data were collected through the Digital Data Security Awareness Scale which was administered to 870 teachers in 29 different schools in Balıkesir. Descriptive statistics indicated that participants' digital data security awareness levels were quite high. While the awareness levels varied with regard to gender, duration of daily computer and Internet use, and ownership of different digital technologies; it did not change with regard to teachers' branch, school type, educational background and experience
Source
Sakarya University Journal of EducationVolume
6Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFM01UTXhNUT09https://hdl.handle.net/11421/14716
Collections
- Makale Koleksiyonu [108]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]