Search
Now showing items 1-10 of 23
İlkokul Öğrencilerinin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öğretici Destekli Bir Model (İÖDKKÖM) Önerisi
(2016)
Bu araştırmada ilkokul 1.-4.sınıf öğrencilerinin kendi kendine öğrenme (KKÖ) becerilerinin geliştirilmesi ve ilkokul 4.sınıflar için öğretici destekli bir kendi kendine öğrenme modelinin (İÖDKKÖM) tasarlanması amaçlanmıştır. ...
The effect of "Whatsapp" usage on the attitudes of students toward english self-efficacy and english courses in foreign language education outside the school
(T&K Academic, 2019)
The aim of this study is to examine if using WhatsApp actively in English outside the school has any effect on the students' attitudes and self-efficacy belief on English course. In this study, a sequential explanatory ...
Evolution of teacher leadership as a challenging paradigm in rethinking and restructuring educational settings
(Springer Singapore, 2017)
This chapter will examine teacher leadership as a challenging concept associated with school effectiveness and improving student success. From a historical perspective, roles and functions of teacher leadership have evolved ...
Mesleki ve teknik ortaöğretim alan öğretmenlerinin bilgi okuyazarlık yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi
(2009)
Günümüz bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı ilerlemesine paralel olarak eğitim sistemi içerisinde öğretmenlerin rolleri ve görev tanımları da degişmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan hızlı ...
Sanayi, ortaklı eğitim kapsamında öğrenci kazanımlarının değerlendirilmesi
(2009)
Bu çalışmada, mühendislik eğitim programları içerisinde altmış iş günü olarak yer alan “Sanayi Ortaklı Eğitim (SOE)” kapsamında oluşan öğrenci kazanımlarının, öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. ...
Sanayi Ortaklı Eğitim Kapsamında Öğrenci Kazanımlarının Değerlendirilmesi
(2008)
Bu çalışmada, mühendislik eğitim programları içerisinde altmış iş günü olarak yer alan “Sanayi Ortaklı Eğitim (SOE)” kapsamında oluşan öğrenci kazanımlarının, öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. ...
Effect of interdisciplinary analogy based teaching on the science and technology course learning levels of primary students with different academic achievements [Disiplinlerarasi{dotless} analoji tabanli{dotless} ögretimin farkli{dotless} düzeylerde akademik başari{dotless}li{dotless} i·lkögretim ögrencilerinin fen ve teknoloji dersi ögrenme düzeyleri üzerindeki etkisi]
(Ankara University, 2014)
In this research, it is aimed to determine the effect of interdisciplinary analogy based teaching on the science and technology course learning qualities of primary school students having different levels of academic ...
Evaluation of the distance education pre-service teachers' opinions about teaching practice course (case of Izmir City)
(2012)
The aim of this study was to determine the distance education pre-service teachers' opinions about the teaching practice course. The study was conducted with descriptive method. For data collection, analysis and interpretation, ...
Uses of the Internet in Turkey
(Assoc Educ Communications & Technology, 2001)
…
A Proposal Of Teacher-Supported Model For Developing Primary School Students' Self-Directed Learning Skills (PTSSDLM)
(Turkish Education Assoc, 2016)
In this research, it was aimed to develop self-directed learning (SDL) skills of primary school students attending 1st-4th years and to design a self-directed learning model (PTSSDLM) for 4th grades. Action research model ...