Baltık Ülkelerinde ve Türkiye'de Öğretmen Eğitimi
Abstract
Türk eğitim sistemi giderek diğer ülkelerin eğitim sistemiyle; öğrenci ve öğretmen değişimi yaparak ve eğitim programlarında denklik sağlayarak daha fazla etkileşim içine girmektedir. Ayrıca, AB giriş sürecindeki Türkiye’nin AB ülkelerinin eğitim sistemlerinden yararlanabilmesi bakımından; bu ülkelerin eğitim sistemlerini tanıması, eğitim sistemleriyle uyumlu olması önem taşımaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada, AB ülkelerinden olan ve eğitim sistemlerinden çok az söz edilen Baltık ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerinin incelemesi, benzerlik ve farklılıklarının Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemiyle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda, Baltık ülkeleri ve Türkiye’deki öğretmen eğitiminin birçok açıdan benzerlik gösterdiği söylenebilir. Day by day Turkish education system is interacting with those of the other countries more and more by exchanging students and teachers and maintaining the equivalence in the education curricula. Moreover, for Turkey, in the process of joining the EU, to be able to benefit from the education systems of European Union member states, it is crucial that it be familiar and harmonious with their education systems. For this reason, in this study it is aimed at analyzing the teacher training systems of Baltic countries, whose education system is mentioned very little though being EU members, and compare and contrast their teacher training systems with the one in Turkey. As a result of the study, it can be said that teacher training in Baltic countries and Turkey are similar in terms of various aspects.
Source
Milli EğitimVolume
0Issue
179URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpnME56TXo=https://hdl.handle.net/11421/14830
Collections
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]