Üniversite Öğrencilerinin Aile İşlevleri Algılarının İncelenmesi
Abstract
Bu calışma, Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin aile işlevleri algılarının; sorun kaynakları, sorunlara ilişkin davranış biçimleri ve sorunlarını paylaşmayı tercih ettikleri kişiler açısından incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler 1745 ögrenciden, Aile Değerlendirme Ölçegi ve anket formu kullanılarak toplanmıştır. Veri toplanan grup 17-30 yaş, aralığında olup, 846'si (% 48,8) kız, 893'u (% 50,9) ise erkeklerden oluşmaktadır. Bulgular kız öğrencilerin aile işlevlerini, erkek öğrencilere göre daha sağlıklı algıladıklarını yansıtmaktadır. Aile işlevlerini sağlıksız algılayan ögrencilerin aile üyeleriyle, karşı cinsten arkadaşlarıyla, flörtleriyle, cinsellikle, öğretimle ve ekonomik sınırlılıklarla ilgili sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Ögrencilerin aile işlevleri algılarının, sorunlarla karşılaştıklarında sergiledikleri davranışlar açısından farklılaştığı; işlevsel olmayan başa çıkma davranışlarını sıklıkla sergileyen öğrencilerin aile işlevlerini sağlıksız algıladıkları gözlemlenmiştir. Aile işlevlerini sağlıklı algılayan ögrencilerin karşılaştıkları sorunları aile üyeleriyle paylaşma yolunu seçtikleri, aile işlevlerini sağlıksız algılıyan öğrencilerinse, sorunlarını hiç kimseyle paylaşmamayı tercih ettikleri saptanmıştır. This study investigated university students' perceptions about family functioning in terms of the sources of problems in their daily lives, their behaviors related to these problems, and the people with whom they share their problems. Data were collected from 1745 (846 female and 893 male) students by using the Family Assessment Device (FAD) and a questionnaire. It is found that female students scored higher on the FAD than male students and that, the students who perceive their family functioning as unhealthy have problems with their family members, wich friends from the opposite gender, with their boy/girl friends, with their sexual life, and with their academic and economic restrictions. The students' perceptions differed in terms of the behavior they display when they face with a problem.
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriVolume
5Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRZME5ESXk=https://hdl.handle.net/11421/14952
Collections
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]