Türkiye'de Erken Çocuklukta Özel Eğitim ile İlgili YapılmışMakalelerinGözden Geçirilmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de son yirmi iki yılda gerçekleştirilen erken çocukluk özel eğitimi ile ilgili makaleleri gözden geçirmektir. Bu amaçla erken çocukluk dönemindeki gelişimsel gerilik/yetersizlik gösteren çocuklar, aileleri ve onlara sunulan hizmetler ve uygulamalarla ilgili 55 makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan makaleler konularına göre dört bölüme ayrılmış ve her bir bölüm tek tek incelenmiştir. Her bir makalede amaç, denekler, ortam ve kullanılan veri toplama araçları, uygulama süreci, araştırma modeli, uygulama güvenirliği, gözlemciler arası güvenirlik, sosyal geçerlik ve bulgular dikkate alınmıştır. Beceri öğretimine ilişkin 20, kaynaştırma uygulamasına ilişkin 15, ailelere ilişkin 14 ve gelişimsel yetersizliği olan çocukları akranları ile karşılaştırmaya ilişkin altı makaleye ulaşılmıştır
Source
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATIONVolume
6Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE5UQTFOUT09https://hdl.handle.net/11421/15148
Collections
- Makale Koleksiyonu [156]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]