The Effectiveness of a Self-Management Strategy Instruction Package Prepared for Students with Intellectual Disabilities
Abstract
Bu çalışmada; kendine ön uyaran verme, kendini kaydetme, kendini değerlendirme ve kendini pekiştirmeden oluşan kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin zihin yetersizliği olan öğrencilerin, (a) kendini yönetme stratejilerini kullanma becerilerini kazanmaları ve sürdürmeleri, (b) kendini yönetme stratejilerini kullanarak etkinliği yerine getirmeleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Ayrıca, strateji kullanımının farklı davranışlara ne düzeyde genellendiği ve kendini yönetme stratejilerinin kullanımına yönelik sosyal geçerlik özellikleri belirlenmiştir. Araştırmaya hafif düzeyde zihin yetersizliği olan, 10-11 yaşları arasında üç öğrenci katılmıştır. Araştırmada, tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Bulgular; kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin zihin yetersizliği olan öğrencilerin kendini yönetme stratejilerini kullanma becerilerini kazanmalarında ve sürdürmelerinde etkili olduğunu göstermiştir. Kendini yönetme stratejilerinin kullanımı sırasında etkinliği yerine getirme davranışlarında olumlu yönde bir farklılık olduğu ve farklılığın uygulamadan sonra da korunduğu ve stratejilerin farklı davranışlara genellendiği belirlenmiştir In this study, the effectiveness of a self-management strategy instruction package for students with intellectual disabilities on (a) acquisition and maintenance of self-management skills, and (b) completion of assignments by using these strategies was investigated. Furthermore, the extent to which the strategy usage was generalized to other behaviors as well as social validity features of self-management strategies were also examined. Three students with mild intellectual disabilities participated and multiple probe design with probe conditions across subjects was used in the study. The findings of the study revealed that the self-management instruction package was effective on acquisition and maintenance of self-management skills by students with intellectual disabilities. The usage of self-management strategies facilitated assignment completion of the students as well. Moreover, students maintained the self-management strategies and generalized these strategies across different assignments
Source
İlköğretim Online (elektronik)Volume
13Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVek9ETTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/15163
Collections
- Makale Koleksiyonu [156]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]