Matematiksel nesneler, sorunlu şeyler!
Abstract
Bu çalışmanın amacı bazı matematiksel nesnelerin ve yapıların anlaşılırlık ve kullanılabilirlik yönünden problemler içerdiğini ve bu durumun öğrencilerin çalışmalarına ve öğrenmelerine doğrudan etkisi olabileceğini göstermektir. Bu amaçla ortaöğretim öğrencileri tarafından onların ev ödevi ve alıştırmalar gibi çalışmalarına yardımcı olmak amacıyla tasarlanmış bir Internet forumuna gönderilen iki sorunun detaylı matematiksel ve epistemolojik analizlerine yer verilmektedir. Sonuç olarak matematik temelli bir bilim dalı olan matematik eğitiminde matematiksel içeriği analiz etmeye imkân verecek teori ve yaklaşımlara duyulan ihtiyaç ortaya konmaktadır. This paper aims to show that some mathematical objects present difficulties of understanding and use, and that this situation may have a direct impact on the pupils' work and their learning. For this purpose, a thorough analysis of two questions put by pupils of secondary school on an Internet forum was carried out. That kind of forums was conceived to help them and to accomplish their school tasks (exercises, homework, revisions, etc.). Finally, the need felt in the domain of mathematics teaching for specific theories and approaches which enable to analyze the mathematical contents was underlined.
Source
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi DergisiVolume
3Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd05UWXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/15294
Collections
- Makale Koleksiyonu [147]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]