İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler öğrenme ortamına ilişkin beklentileri
Abstract
1950'lerde başlayan Yeni Sosyal. Bilgiler Hareketiyle bilgisayarın eğitimde kullanılmaya başlandığı 1980 sonrası dönemde, teknolojiyle Sosyal Bilgilerin bütünleşmesi çok tartışılmıştır. Ancak Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin geleneksel yapılarıyla teknolojiye dirençleri ve teknolojiyi sadece geleneksel öğretim yöntemlerini desteklemek için kullanmaları, öğrenci merkezli öğrenme ortamlarının tam anlamıyla oluşturulamamasma yol açmıştır. Oysaki öğrenenlerin güdülenerek öğrenmeyi içselleştirebilmeleri için istekle, ilgiyle ve yaşayarak öğrenecekleri ortamlara gereksinim vardır. Bunun için de öğrenme ortamlarına ilişkin istek ve beklentilerinin bilinmesi çok önemlidir. Araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin Sosyal Bilgiler öğrenme ortamına ilişkin beklentilerini belirlemektir. Nitel araştırma odağında yarı yapılandırılmış görüşmeyle gerçekleştirilen araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme tekniğinden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Öğrenci beklentileri arasnda Sosyal Bilgiler öğrenme ortamının sosyal ve fiziki boyutuna ilişkin öğeler yer almıştır. Ayrıca ortamda elektronik, grafik, üç boyutlu, gösterim ve basılı araç-gereçlere yönelik beklentiler de aktarılmıştır. Görüşlere göre Sosyal Bilgiler öğrenme ortamı, özellikle olay yeri, canlandırma ve simülasyon çalışmalarıyla yaşanılarak öğrenilen bir ortam olmalıdır. Integrating technology and social studies was much discussed in the New Social Studies movement beginning in the 1950s period after 1980 when the use of the computer started. However, resistance of social studies teachers1 to technology with their traditional structures, and their use of technology for only supporting traditional teaching methods prevent constructing a student centered learning environment. However, they need a learning environment to internalize learning through motivation with enthusiasm, interest, and living. For this reason, it is important to examine their demands and expectations regarding the learning environment. This research is aimed at determining elementary school students' expectations regarding the social studies learning environment. Homogeneous sampling method out of purposeful sampling methods was used in this qualitative research which was realized through semi-structured interviews. Qualitative analysis technique was used to analyze data. Elements were found out regarding the social and physical dimension of the social studies learning environment from students' expectations. Additionally, the electronic media, graphic, three-dimensional representation and printed tools were expected in the same environment. According to the views, social studies learning environment should be a setting which represents place of events with animation and simulation studies via doing and living.
Source
Akademik Araştırmalar DergisiVolume
14Issue
54URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME5UZ3lNZz09https://hdl.handle.net/11421/15326
Collections
- Makale Koleksiyonu [147]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]