Sosyal bilgiler dersinde yararlanılan toplumsal ve kültürel kaynakların belirlenmesi
Abstract
Sosyal bilgiler insanı, içinde yaşadığı toplumu ve yaşamı ele alan bir ders olduğundan bu derste toplumsal ve kültürel kaynakların kullanımı önemlidir. Bu doğrultuda, araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde yararlanılan toplumsal ve kültürel kaynakların belirlenmesidir. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın verileri Eskişehir il merkezinde altıncı ve yedinci sınıfta öğrenim gören 595 öğrenciye uygulanan anket yoluyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS programı kullanılmış, frekans (f) ve yüzdeler (%) hesaplanmış, ki kare (X2) analiz tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler dersinde kaynak kişilerden yararlanıldığı, sınıf dışı mekânlara özellikle tarihi eserleri görmek için gidildiği belirlenmiştir. Öğrencilerin sosyal bilgiler dersi ile ilişkili olarak internet ve televizyondan yoğun biçimde yararlandıkları, edebi ürünler kapsamında da önemli kişilerin biyografilerini öğrenme kaynağı olarak kullandıkları ortaya çıkmıştır. Öğrenciler sosyal bilgiler dersi kapsamında kültürel etkinliklerden yararlanmadıklarını belirtmişlerdir. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı mekânlardan, edebi ürünlerden ve kültürel etkinliklerden yeterince yararlanılmadığı söylenebilir. It is very important to use social and cultural resources in the social studies since the focus of the course is people, their society and life. The purpose of this study is to determine social and cultural resources being used in the social studies. The data were gathered through questionnaires. Participants of the study were 595 primary school students' in grades 6 and 7 in Eskisehir. In the analysis of data, the SPSS program was used, the frequencies (f) and percentages (%) were calculated and Chi Square (X2) analysis technique was employed. At the end of the study, it was determined that guest speakers were used as learning resources in the social studies. Additionally, important historical sites were visited in outside activities. Students used Internet and television, and they read biographies of important people in the scope of integrating literature and the social studies. Students stated that they did not benefit from cultural activities in the social studies. Consequently, it might be said that outside activities, literature, and cultural activities were not integrated with the social studies adequately.
Source
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Volume
12Issue
43URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE5EVXhNUT09https://hdl.handle.net/11421/15333
Collections
- Makale Koleksiyonu [147]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]