Blended Learnıng: a Model To Enhance Engagement in Readıng Class
Abstract
In academic reading classes in English Language Teaching Department, students are expected to read articles critically in their field; however, many students do not seem to apply much effort in reading course materials. Most of the students devote an insufficient amount of time and energy in reading and attend class without having read texts. It seems that there is a need to improve reading practices in ELT Department. In order to solve the problem, a blended learning model supported by Edmodo was incorporated. The aim of the study was to examine whether blended learning can help enhance reading engagement and comprehension. The comparisons between treatment and control groups showed that blended learning allows for a collaborative learning environment. The results indicated that students become more engaged with the text, spend more time to read and complete assignments when blended learning model supported by Edmodo is used and in a blended learning environment, students get better comprehension scores in their academic reading course. The study supported evidence for the effectiveness of blended learning in an academic reading course and concluded that collaboration provided through blended environment increases reading engagement and comprehension. İngilizce Öğretmenliği akademik okuma sınıflarında öğrencilerden alanlarıyla ilgili yapılan çalışmaları okuyup anlamaları beklenir ancak derslerde çoğu öğrencinin bu çalışmaları okumak için çok fazla çaba sarf etmediği gözlemlenir. Çoğu öğrenci, ders materyalini okumak için çok az zaman ayırır ya da ders materyalini okumadan sınıfa gelir. Bu da İngiliz Dili Eğitiminde, alanda yapılan çalışmaları okumada sınıf içi ve dışı uygulamalarını iyileştirme ve geliştirme gerekliliğini ortaya koyar. Bu çalışmada, alan çalışmalarını okuma dersinde daha etkili okuma sağlayabilmek ve adanmışlık düzeyini artırmak için Edmodo ile desteklenen harmanlanmış öğrenme modeli uygulanmıştır. Çalışmanın amacı, harmanlanmış öğrenmenin adanmışlık düzeyini artırma ve okuma ve anlamayı geliştirmede etkisi olup olmadığını incelemektir. Deney ve kontrol grupları arasında yapılan karşılaştırmalar, harmanlanmış öğrenmenin işbirlikçi bir öğrenme ortamı yarattığını göstermiştir. Sonuçlar, Edmodo ile oluşturulan harmanlanmış öğrenme modeli ile öğrencilerin okuma metinlerini daha detaylı okuduğunu, okumak ve ödevleri tamamlamak için daha fazla zaman ayırdığını göstermiştir. Ayrıca, harmanlanmış öğrenme grubundaki öğrencilerin okuduklarını daha iyi anladıkları bulunmuştur. Genel olarak çalışma, harmanlanmış öğrenme ile sağlanan işbirlikçi öğrenmenin, okuma ve anlamada etkililiğini ve harmanlanmış öğrenmenin etkililiğini vurgulamıştır
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
18Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnNU1qUXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/15394