Un site de classe pour laproduction ecrite FLE : Quelle etait sa lacune ?
Abstract
Günümüzde, yaygın olarak kullanılan bilgisayar ve bilgi teknolojileri eğitim öğretim ortamında etkin olarak kullanılmaktadır. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Programı’nda yazılı anlatım dersini sanal sınıf sitesiyle gerçekleştirilerek öğrencilerin motivasyonu ve başarı durumu incelenmiştir. Sanal sınıf sitesiyle gerçekleştirilen derslerin sonucunda öğrencilerin motivasyonunun artmasına rağmen aynı başarı öğrenci notlarında görülememiştir. Bu çalışmada, Fransızca yazılı anlatım dersine yönelik hazırlanan sanal sınıf sitesi ve bu siteyle gerçekleştirilen çalışma tanıtıldıktan sonra, öğrenci notlarındaki başarının beklenenin altında olmasının nedenleri araştırılmış ve değerlendirilmiştir Aujourd'hui, l'ordinateur et les technologies de l'information sont très utilisés dans l'enseignement/apprentissage. Avec des étudiants de Français Langue Etrangère (Faculté de Pédagogie, Université Anadolu), nous avons assumé un cours d'expression écrite en utilisant un site de classe. L'effet d'un tel outil sur la motivation des apprenants et sur leur réussite scolaire (obtention de meilleurs résultats/scores en production écrite) constituait l'objectif de notre recherche. Cependant, bien que du point de vue de la motivation le site de classe ait porté ses fruits, du point de vue des résultats, l'effet attendu ne s'est pas accompli. De par cela, dans ce présent travail, après avoir présenté notre site de classe construit pour le cours d'expression écrite FLE ainsi que la recherche effectuée avec ce site, nous avons cherché à comprendre ce qui aurait pu empêcher l'obtention de meilleurs résultats.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
11Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFd056RTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/15430