La production orale en langue etrangere: Vainer e 1'anxiete
Abstract
Öğrenmekte oldukları yabandı dilde konuşmaları istenildiğinde, öğrencilerin çekindikleri hatta konuşmaktan kaçındıkları gözlenmektedir. Yabancı seslerle, yabancı kelimelerle karşı karşıya gelmek, özellikle de sözlü olarak sözceler üretmek onları rahatsız eder ve endişelenmelerine yol açar: dilsel kaygı adı verilen bir kaygı türü hissederler. Deneysel çalışmalara teorik açıdan destek olabilecek bu betimsel çalışmada amacımız, daha çok yabancı dil sözlü iletişim derslerinde gözlenen dilsel kaygıyı yok edebilmeyi, öğrencilerin hedef dillerinde konuşurlarken kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlayabilecek bir yol önermektir. Bu doğrultuda, çalışmamızda ilk olarak yabancı dilde konuşma becerisinden, dilsel kaygıdan ve de bu kaygının oluşum sebeplerinden söz edilecektir. Ayrıca, dilsel kaygıyı yenmek için önerdiğimiz çözümler, Çocuk Ego Durumu, rol yapma oyunları ve simülasyon oyunlarıyla ilgili olduğundan, çalışmamızda bu kavramlar da tartışılacaktır. Lorsqu'il est question de parler en langue etrangere, une certaine reticence est observee chez les apprenants de langue. Etre confrontes â des sons, des mots etrangers et, particulierement, etre amenes â produire des enonces â Toral les genent et les entrainent â etre anxieux: ils souffrent de l'anxiete langagiere. Dans cette etude descriptive qui pourrait constituer la base theorique d'etudes experimentales, notre objectif est de suggerer une piste pouvant aider â vaincre cette anxiete dans les cours de production orale, pouvant aider l'apprenant â se sentir â l'aise dans sa langue cible. Nous traiterons ainsi de la production orale en langue etrangere, de l'anxiete langagiere, de ses causes d'apparition. Ayant voulu creer un lien avec le Moi Enfant, les jeux de roles et de simulation dans la quete des solutions pour vaincre l'anxiete, nous discuterons egalement de ces concepts.
Source
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
25Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM09UZzFOUT09https://hdl.handle.net/11421/15442