Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmaya yirmi altı öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adayları yaptıkları uygulamanın olumlu geçtiğini, farklı özür ve yaş gruplarıyla çalışma olanağı sağladığı için iki farklı kurumda uygulama yapmanın avantajlı olduğunu söylemişlerdir. Katılımcılar uygulama boyunca pek çok öğretim programı hazırladıklarını belirtmişlerdir. Öğretmen adayları, kavram öğretimi programı hazırlama ve uygulamayı en kolay, davranış değiştirme programı hazırlama ve uygulamayı en zor uygulamaya geçirdiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcılar uygulama programının beklentileriyle örtüştüğünü belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının yarısı, uygulama öğretim elemanlarından aldıkları dönütlerin yeterli olduğunu, diğer yarısı ise, yeterli olmadığını dile getirmişlerdir. Undergraduate students who were pursuing towards a degree in mental retardation in the department of special education at Anadolu University were interviewed in the present study. Specifically, the interviews focused on students' practicum experiences. The sample included 26 seniors and data were analyzed descriptively. Students mentioned that they had a positive practicum experience and that they were happy to have the chance to work with a more heterogeneous group of students in two diff erent schools. Th ey also mentioned that they prepared several lesson plans during the practicum process. Th e participants indicated that they were satisfied with the practicum in both semesters. Half of the participants pointed out that they had sufficient feedback from their university advisors.
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriVolume
8Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RrM05qQXc=https://hdl.handle.net/11421/15573
Collections
- Makale Koleksiyonu [134]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]