Başlık için İşletme Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 80, listelenen: 33-52
-
Greedy Algoritması İle Dengeli Tamamlanmamış Deney Tasarım Bloklarının Oluşturulması ve (63,651,3,3,1) Tasarımı
(2017)Optimal tasarımlar istatistiksel deney tasarımlarında önemli bir role sahiptir. Deney tasarımlarında sistematik değişimi azaltmak ve etki tahminlerinin doğruluğunu artırmak temel amaçtır. Bu amaçla deney tasarım bloklarından ... -
Gıda işletmelerinde yeşil lojistik uygulamalarının nötrosofik DEMATEL yöntemi ile analiz edilmesi: Giresun ili Örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Yeşil lojistik, çevresel ve sosyal faktörler ile ele alınıp, ürünlerin sürdürülebilir bir şekilde üretilmesi, paketlenmesi, dağıtımı ve depolanmasına yönelik unsurlar olarak ifade edilmektedir. Yeşil lojistik uygulamalarının ... -
Hisse senedi getirileri ile geçmişe dönük ve geleceğe dönük volatiliteler arasındaki ilişki: Borsa İstanbul hisse senedi opsiyonları İle uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Tarihi hisse senedi fiyatlarına dayanan volatiliteler geçmişe dönüktür, ancak opsiyon fiyatlarından elde edilen volatiliteler geleceğe dönüktür. Bu çalışmanın amacı, hisse senedi getiri modellemesinde, hisse senedi ... -
Hüseyin Orak Adlı Bir Müteşebbis 'Türkiye Kılavuzu' Adlı Bir Eser ve 1940'lı Yılların Afyonkarahisar'ı*
(2013)Ankara'nın büyük sanayici işadamlarından birisi olan Hüseyin Orak'ın 1936 yılında çocuklarının yurt gezisi esnasında ihtiyaç duyduğu bir ülke kılavuzunu bulamayışı ile Türkiye Kılavuzu adlı çalışmanın fikrî planda doğumu ... -
Impact of the service quality of Turkish thermal hotel enterprises on customer loyalty
(2013)There are numerous studies in the literature emphasizing customer satisfaction and customer loyalty in hospitality sector in general. However, the literature on thermal hotels and their quality attributes and loyalty ... -
İmalat sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerde insan kaynakları yönetimi uygulamalarının belirleyicileri: Eskişehir örneği
(Doğuş Üniversitesi, 2020)The human resource management practices compose the relationships between the employees, who are the most important, and nearly non-substitute resources of businesses, and the employers. Human resource management (HRM) is ... -
Konum Tabanlı Mobil Swarm Uygulaması Üzerinden Paylaşım Motivasyonlarının İncelenmesi
(2017)Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin Swarm uygulamasını kullanma motivasyonlarına göre kümeleme analizi ile sınıflandırılması, ortaya çıkan bu kümeler arasında kullanım davranışları açısından bir farklılık olup olmadığının ... -
Kurumsal müşterilerde sigorta şirketi seçimi üzerine bir uygulama
(2011)Bu çalışmada kurumsal müşterilerin şirket seçiminde üzerinde durdukları faktörleri belirlemek amacıyla nitel araştırma yapılmış ve yapılan içerik analizi ile kurumsal müşterilerin sigorta şirketi seçimine etki eden faktörler; ... -
Kurumsal Yönetim ve Denetim Kalitesi: Borsa İstanbul Şirketleri Üzerine Bir İnceleme
(2016)Bu calışmanın temel amacı, kurumsal yonetim ile denetim kalitesi arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amacı gercekleştirmek üzere Borsa İstanbul (BİST)'e kayıtlı farklı sektorlerden 180 firmanın 2009-2013 yıllarına ait ... -
Küresel çağda çağdaş sanat ve küresel sanat pazarı
(2015)Yaşamlarımızın zamana ve uzama ilişkin tüm dönüşümlerini ifade eden 'Küreselleşme' sadece ekonomik bir kavram değildir. Ekonomik, politik ve sosyo-kültürel yapıların bir araya gelmesi ve yeni iletişim teknolojilerinin ... -
Küreselleşme Karşıtı Yaklaşımların Felsefi Temelinin Yönetim Bilimleri Açısından İncelenmesi
(2016)Kuramsal çalışmalar incelendiğinde sadece küreselleşme literatürünün değil, her türlü kuramsal yaklaşımın çeşitli düşünsel soyutlamalar yoluyla tanınmak ve düzenlenmek istendiği görülmektedir. Örneğin ulus devletler ... -
Küreselleşme Sürecinde Üniversitelerin İş ve Sanayi Sektörüyle Olan İlişkileri İle Öğrencilerine Sağladığı Avantajların Uygulamalı Örneği
(2013)Küreselleşen rekabet ortamında emek gücüne verilen önem her geçen gün artmaktadır. Bu emek gücünün yetiştirilmesinde ve iş çevrelerinin sağlanmasında bilgi üreten üniversitelerin önemli sorumlulukları vardır. dönüştürülmesi ... -
Motivations for visiting heritage sites: The case of Eskisehir
(2010)The role of motivation on behaviors of tourists and on their decision-making process has received much attention in the literature related to tourism. It has been suggested that the field of tourism would greatly benefit ... -
A multi-national satisfaction analysis: An application on tourists in Antalya
(2013)There is no doubt that customer satisfaction is an integral part of services marketing and holds an important place in terms of providing higher profitability and repeat purchase behavior. Keeping this in mind, this study ... -
Müşteri değeri üzerine etnografik bir örnek olay incelemesi
(2009)Müşteri değeri yönetimi, işletmelerin hem ürünleri hem de müşterileri yaşam döngüleri boyunca aynı zamanda yönetebilecekleri bir bütüncül pazarlama sistemidir. Müşteri yaşam eğrisi boyunca süren ilişkileri gerçekleştirmek ... -
Online Referrals Categorization and Performance of the Hospitality Industry: The Case of International Hotel Brands in Europe
(2017)When mentioning online referrals in tourism, the first associations for most are online reviews of guests, usually those on the most popular social media website in tourism - TripAdvisor. In fact, online referrals1 are a ... -
Otantik Liderliğin Akademik Platformda Lider Boyutu Açısından İncelenmesi
(2014)Bu çalışmada otantik liderlik yaklaşımı akademik platformda görev alan dekanlar üzerinde sorgulanmıştır. Çalışmanın sorunsallarını otantik liderliğin akademisyenlerde görülme yoğunluğunun ne olduğu, cinsiyetin otantik ... -
Otel İşletmelerinin Potansiyel Çalışanlara Yönelik İzlenim Yönetimi Taktikleri: Web Sitelerinin Analizi
(2017)Bu çalışmada, Türkiye'deki otel işletmelerinin web siteleri üzerinden potansiyel çalışanları etkilemek amacıyla ne tür izlenim yönetimi taktiklerine başvurduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, öncelikle 1751 ... -
Otel Tercihinde Çevrimiçi Otel Değerlendirme Yorumlarına Ait İçeriklerin Önemi
(2015)Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinde konaklayan yerli turistlerin, çevrimiçi otel değerlendirme yorumlarında otellerin hangi yönlerinin değerlendirilmesini daha fazla önemsedikleri ve söz konusu içeriklerin hangi ...