Krallık Döneminden Iustınıanus Dönemine Kadar Anahatları İle Roma?Da Hukuk Eğitimi
Abstract
Genel olarak hukuk eğitimi, hukuk uzmanlığına sahip olmak isteyenlere yönelik verilen eğitimdir ve bu eğitim, ki- şilerin hukuk alanında belli bir yeterliliğe sahip olmalarını ve bu yeterliliğinin hukukla ilgili siyaset, akademi ve iş alanlarında kullanılmasını sağlar. Romalılar için hukukçu olmak ne kadar önemli ise, hukukçu yetiştirmekte en az o kadar önemliydi. Ancak her dö- nemde Roma'da hukuk eğitiminin aynı şekilde verildiği de düşünülemez. Bu nedenle verilen hukuk eğitimi farklı dönemlerde farklı şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Roma'da özellikle hukuk okullarında ve İlk İmparatorluk döneminden itibaren verilen hukuk eğitiminin, iyi ve dona- nımlı bir hukukçu yetiştirilmesine önemli katkılar sağladığı görülmektedir. Romalılar döneminde verilen hukuk eğitimi, günümüzde hukuk eğitimi alan kişilere hukuk eğitiminin ve donanımın nasıl verileceği sorusu üzerine ışık tutabilir. Böylelikle hukuk eğitim sistemimizi Roma hukuk eğitimi modeli ile karşılaştırarak niteliksel olarak değerlendirmelerde bulunmak mümkün olacaktır Law education is often offered to those who are willing to specialize in jurisprudence and such an education assures that these people have proficiency in the field of law and that they use this proficiency in fields related to law such as politics, academics and trade. It was as important to train jurists as it was to become one for Romans. However, we cannot assume that the law education in Rome followed the same structure throughout each era. Thus, we can distinguish differing law education practices from one era to another. Considering the law education, especially starting from the Early Empire era, Roman law schools contributed widely to the education of well-known and sophisticated jurists. The law education of Rome may shed light on the ques- tion of how to provide law education to the people who are studying law in the modern times. Therefore, it will be possible to compare our law education system with the Roman law education model in order to make quantitative assessments.
Source
Akdeniz Üniversitesi Hukuk Fakültesi DergisiVolume
5Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRreE5qVTVPUT09https://hdl.handle.net/11421/18843