Browsing Makale Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 157
-
Yönetim Biliminin Geleceği
(2003)Büyük bölümüyle Taylor'un açtığı yoldan geliştirilen modern yönetim anlayışlarımız, giderek artan bîr sıklıkla gündeme gelen modalar tarafından tehdit ediliyor. Komplekslik teorisinden üretilen kavram ve anlayışlar, modern ... -
Türkiye'de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları: Beyaz Eşya, Otomotiv ve Tekstil Sektörü Üzerine Bir Araştırma
(2004)Küresel düzeyde sermayenin yeniden yapılanmasında Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ile ilgili uygulamalar çok önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye'de de 1990'lı yıllar ile birlikte başta büyük ölçekli firmalarda olmak üzere ... -
Tüketici Etiği: Ülkelerarası Karşılaştırmalara ve Demografik Faktörlere Dayalı Bir Araştırma
(2004)Günümüzde sağlıklı toplumların ve ekonomilerin oluşturulmasında işletmeler kadar tüketicilerin de sosyal sorumluluk ve etik bilinciyle hareket etmesinin önemli bir rolü olduğu bir gerçektir. Tüketicilerin de eleştirdikleri ... -
Bir Güzellik Miti Olarak İncelik ve Kadınlarla İlgili Beden İmgesinin Televizyonda Sunumu
(2005)Televizyon kitle iletişim araçları içinde etkili bir konuma sahiptir. Sosyokültürel ideallerin en güçlü aktarıcılarından biri olmasından dolayı toplumda önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı televizyondan gelen ... -
Yerel Haberlerin İnternet Ortamında Görünümleri -Denizli, Eskişehir ve Erzurum Örnekleminde Bir Değerlendirme-
(2005)İletişim olgusunun günden güne daha fazla önem kazanması, iletişim araçlarının gelişiminde de yeni açılımlar sağlamıştır. Son zamanların bilgi ve haber paylaşmada öne çıkan iletişim aracı İnternet, yerel haberlere ulaşmada ... -
Measuring readiness for e-learning: Reflections from an emerging country
(IEEE Computer Soc, Learning Technology Task Force, 2005)In order to benefit from e-learning, companies should conduct considerable up-front analysis to assess their readiness. There are a number of instruments in the market that can be used for assessing readiness for e-learning. ... -
Measuring Perceived Service Quality of Higher Education
(2005)Bu çalışmanın amacı yükseköğretimde sunulan hizmetlerin kalitesinin nasıl algılandığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi araştırma alanı olarak belirlenmiştir. Araştırma ... -
Görsel/İşitsel Bir Dil: Video Klip
(2005)Televizyon bir sanat dalı değil. Ama televizyonun yarattığı kendine özgü sanatlar var: Video Art ve Video Klip. Video klip, sinema, televizyon, video, bilgisayar görselliğinin müzikle bir bireşimi. Bir müzik parçasına ... -
Haber Yapma Sürecinin Belirleyici Unsurları ve Basın Ahlakı
(2005)Çalışma, gazetecilerin habercilik görevlerini yerine getirirken haberin toplanmasından yayınlanmasına kadar geçen editoryal süreçte haber içeriklerine etki eden unsurları ortaya koymaktadır. Haber içerikleri üzerinde ... -
İnternet Haberciliği ve Aktif İzlerkitle İlişkisi Çerçevesinde Etik Tartışmalar
(2005)İnternet hızla gelişip yaygınlaşırken kendinden önce varolan kitle iletişim araçlarının "geleneksel" nitelemesiyle tanımlanmasına yol açtı. Bu tanımlamayı gerekli kılan temel etmenlerden birisi, aynı zamanda internetin ... -
Gazetelerde Görsel Tasarım Yanlılığı
(2005)Haber söyleminde yapısal yanlılık okunduğu zaman anlaşılabilir, aynı şekilde haberin görsel tasarımı da bir araç olarak kullanıldığında haberde yanlılık görülebilir. Bir haberin sayfadaki tasarımıyla gösterilmesi ya da ... -
Gazete Haberlerinde Etik Standartların Yükseltilmesinde Okur Temsilcisinin Rolü
(2006)Medya kuruluşlarında ve özellikle gazetelerde okur temsilcisi (ombudsman) uygulaması son yıllarda tüm dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Okurların gazete içerikleri hakkındaki şikayetlerini dinleyerek onlara her hafta ... -
Otomobil Reklamlarında Yerleşik Toplumsal Cinsiyet Kalıpları: Türkiye'de Yayınlanan Televizyon Reklamları Üzerine Bir Çalışma
(2006)Toplumsal cinsiyet, hayatın her alanında karşımıza çıkan, pek çok kurum ve pratikle ilişkili bir olgudur. Günlük yaşantımızın önemli parçalarından biri olan reklamlar da mesajlarını bazen yerleşik toplumsal cinsiyet ... -
Gösteri Dünyasında Kadın Oyunculara Yönelik Cinsiyetçi Yaklaşım ve Bir Örnek Olay: Fat Actress
(2006)Pek çok iş alanında olduğu üzere gösteri dünyasında da kadınlara yönelik cinsiyetçi ve eşitsiz uygulamalar söz konusudur. Kadın oyuncuların yaşları ve bedenlerindeki dönüşüm bir role tercih edilmelerinde olumsuz faktörler ... -
Felsefi Eleştiri ve Ömer Kavur'un "Karşılaşma" Adlı Filminin Felsefi Eleştirisi
(2006)Film eleştirisi, eleştiride kullanılan ölçüte göre (teknik, psikolojik, sosyolojik, estetik eleştiri vb.) farklı adlar, başlıklar altında sınıflandırılabilir. Hangi ölçüt kullanılırsa kullanılsın, eleştiride amaç, ... -
Doğunun Paradoksu, Batının Özdeşliği ve Çağdaş Anlatı Sineması
(2006)Doğu ve batı kavramları yalnızca coğrafya olarak değil, içinde yaşadığımız dünyayı, insanı, yaşamı anlama ve anlamlandırma bağlamında da farklı yönlere işaret eder. Doğu kültürü ve Batı kültürü olarak adlandırılan bu ayrımın ... -
Sinemada Anlamın Oluşma Sürecine Bir Örnek: Nerdesin Firuze
(2006)Filmin kendine özgü bir dili vardır. Sinema kendi dili içerisinde anlamı oluşturmak için pek çok göstergeden yararlanır. Yönetmen de yapıtıyla izleyicilere iletmek istediklerini bu göstergeler aracılığı ile aktarır. Böylece ... -
Yedi Yıllık Örneklem Çerçevesinde Bir Kamuoyu Yansıması Olarak Okur Mektupları (Hürriyet Gazetesi Yazarı Emin Çölaşan Arşivi Evreninde)
(2006)‘Gazeteci-Yazar Emin Çölaşan'ın 1996-1997-1998-1999 Yıllarına Ait Kişisel Arşivinin, İçerik Analizi, Kamuoyu Yansımaları Ve Bir Döneme İlişkin Türkiye'nin Sosyal Hareketlilik Röntgeninin Belirlenmesine Yönelik Çalışma’ ... -
Eskişehir Basını Neden Tiraj Kazanıyor?
(2006)Yaygın gazetelerin satış rakamlarında yıllardır önemli bir hareketlilik dikkati çekmezken, Eskişehir basınında son iki yıldır neredeyse hem yayınlanan gazete sayısı hem de gazetelerin toplam satış rakamı ikiye katlanmıştır. ... -
Eskişehir Ölçeğinde Yerel Gazete Okuma Alışkanlığı ve Okur Beklentileri Üzerine Bir Alan Araştırması
(2006)Eskişehir ölçeğinde alan araştırmasına dayalı bu çalışmada, okurun yerel gazete okuma alışkanlığının doğası tanımlanmaya çalışılmıştır. Demografik özellikler, yerel gazete okuma alışkanlığı ve yerel gazetelerden beklentiler ...