Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Psikanalitik kuramın sinemadaki yansımaları: Aynadaki ötekimiz ve Biz
(2021)Sigmund Freud, ruhsal arayış ve bozuklukların tedavisinde kullanılmaya başlanmış bir psikoterapi tekniği ve yöntemler bütünü olan psikanalizi tanımlayıp, tüm hayatı boyunca psikanalitik kuramı geliştirmeye yönelik çalışmalarını ... -
Yapay zekanın şafağında sinema: Morgan filmi fragmanı örneği
(2020)Sinemanın dijitalleşmesi ve bilgisayarların büyük veri işleyerek makine öğrenmesinin imkânları dâh ilinde; yakın gelecekte makine öğrenmesine dayalı filmlerin nasıl üretilebileceği ve nelere yol açabileceğinin ... -
Sosyal ağ kullanımı: sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet
(Akdeniz Üniversitesi, 2020)Sosyal ağ kullanımı uyum sürecini tamamlamış ve oldukça yüksek penetrasyon oran - larına ulaşmış günümüzdeki önemli olgulardandır. Bu ağların ortaya çıktığı günden itibaren en önemli kitlesini öğrenciler oluşturmaktadır. ... -
Reklamdan kaçınma bağlamında geleneksel ve modern film izleme ortamlarının genç izleyiciler üzerinden karşılaştırılması: Netflix ve sinema salonları örneği
(Erciyes Üniversitesi, 2020)Gelişen teknoloji gündelik hayat pratiklerimizi büyük bir hızla değiştirmeye ve dönüştürmeye devam etmektedir. Söz konusu alanlardan biri de modern bireyin film izleme alışkanlığı olarak ele alınabilir. Yeni iletişim ... -
Yazılı medyada veganlığın ve vejetaryenliğin sunumu
(2020)nsanoğlunun doğup büyüdüğü coğrafya, içinde bulunduğu kültürel ortam, ailesi, yakın çevresi, mesleği vb. birçok faktör sahip olduğu yaşam biçimini etkilemektedir. Söz konusu yaşam biçimi içerisinde de beslenme alışkanlıkları ... -
Açık ve uzaktan eğitim kurumlarının web sitelerinin popülaritesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çalışmada açık ve uzaktan eğitim kurumlarının, web sitelerinin popülerliklerinin araştırılması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çalışmada, öğrenci sayısı 100.000’in üzerindeki 18 üniversitenin kurumsal web sitelerinin; ... -
Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak web siteleri ve sosyal medya
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) kurumlarının kurumsal web sitelerini ve sosyal medyayı pazarlama iletişimi amacı ile etkin biçimde kullanıp kullanamadıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2012 ... -
Kaynak Temelli Görüş Ekseninde Örgütsel Yapı Maliyet Liderliği Stratejisi İlişkisi: Türkiye’nin İlk 1000 Büyük Sanayi Kuruluşu’nda Bir Araştırma
(2019)Bu araştırma ile Kaynak Temelli Görüş (KTG) ekseninde örgütsel yapının maliyet liderliği stratejisi üzerindeki etkisini yapısal eşitlik modeli yardımıyla ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yönetim ve organizasyon bilimsel ... -
SMS Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları
(2009)Mobil telefonların kullanımındaki hızlı artış, hem pazarlamacılar hem de reklamcılar için yeni bir mesaj aktarım platformu yaratmıştır. Mobil telefonların popülerliğindeki artış ile beraber, Kısa Mesaj Hizmetleri (SMS) ... -
An Examination of Academic Studies Covering Israel Palestine Conflict Over its Reflections Through Media
(Online Journal Communication & Media Technologies-Ojcmt, 2017)The media plays an important role in during the periods of wars and conflicts. The media ensures public knowledge of the events by carrying the messages to the masses in these periods. The contents of media messages usually ... -
Endüstriyel Futbol Çağında "Taraftarlık"
(2008)Bu makale, futbol alanında özellikle piyasalaşma temelinde belirlenen değişim süreçlerini genel olarak değerlendirme ve bu süreçlerle birlikte tartışılabileceği düşünülen ‘taraftarlık’ kavramının incelenmesi üzerine ... -
Görsel/İşitsel Bir Dil: Video Klip
(2005)Televizyon bir sanat dalı değil. Ama televizyonun yarattığı kendine özgü sanatlar var: Video Art ve Video Klip. Video klip, sinema, televizyon, video, bilgisayar görselliğinin müzikle bir bireşimi. Bir müzik parçasına ... -
Propaganda aracı olarak fotomontaj: İrfan Demirkol1 örneği
(2012)Fotoğraflar gerçekliği aktardıkları inancıyla propaganda amaçlı oldukça sık kullanılmışlardır. Özellikle fotomontajlar kolay elde ediliyor olmaları ve metne olan gereksinimi azaltmaları nedeni- yle mesaj aktarmada etkili ... -
Futbolda tüketim kültürü: Esstore ve ES ES Bonus Kart
(2012)Bu çalışmada futbolda tüketim kültürü, Türkiye Süper Ligi’nde oynayan Eskişehirspor’un kulüp logolu ürünlerinin satıldığı Esstore mağazaları ve Denizbank’la ortak olarak hayata geçirdiği Es Es Bonus Kart uygulamaları baz ... -
Haber Yapma Sürecinin Belirleyici Unsurları ve Basın Ahlakı
(2005)Çalışma, gazetecilerin habercilik görevlerini yerine getirirken haberin toplanmasından yayınlanmasına kadar geçen editoryal süreçte haber içeriklerine etki eden unsurları ortaya koymaktadır. Haber içerikleri üzerinde ... -
Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı: 1960-1990 Yılları Arası Milliyet Gazetesi Reklamlarına Yönelik Bir İçerik Analizi
(2007)Toplumsal cinsiyet kavramı, toplum tarafından empoze edilen ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel normları içermektedir ve kavramın toplumdaki yansıması kadına ve erkeğe atfedilen ... -
Türkiye'de İnternet Gazeteciliği Açısından Yerel Basının Genel Görünümü ve Bölgeler Arası Bir Değerlendirme
(2007)İnternet ortamında gerçekleştirilen internet gazeteciliği, hem yaygın hem de yerel basın açısından önemli avantajlar ve birtakım potansiyeller taşımaktadır. Bu bağlamda, özellikle yerel basın için söz konusu olan yerellik ... -
İnternet Haberciliği ve Aktif İzlerkitle İlişkisi Çerçevesinde Etik Tartışmalar
(2005)İnternet hızla gelişip yaygınlaşırken kendinden önce varolan kitle iletişim araçlarının "geleneksel" nitelemesiyle tanımlanmasına yol açtı. Bu tanımlamayı gerekli kılan temel etmenlerden birisi, aynı zamanda internetin ... -
Close encounters with the real: The films of Mike Leigh
(2009)Gerçekle Yakın İlişkiler: Mike Leigh Filmleri Bu makalede, İngiliz film yönetmeni Mike Leigh'in filmleri, temel mizansen öğelerine ve Leigh'in film yönetimiyle ilgili yaklaşımının anlatım yapısı özelliklerine odaklanılarak ... -
Kapitalist Bir Etkinlik Olarak Futbolun Büyüsü ve Kahramanları
(2008)Bu makale, seyredilen bir etkinlik olarak futbol ile kapitalizm ve medya arasındaki ilişkiyi eleştirel bir bakış açısıyla, analitik açılımlar yaparak açıklamayı amaçlayan betimleyici bir çalışmadır.Günümüzde futbol oynanmak ...