Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinde ekonomi okuryazarlığına ilişkin göstergeler
Abstract
21. yüzyılda teknoloji ve iletişimdeki gelişme ve ilerlemeler bireylerden beklentilerin hızla artmasına yol açmıştır. Ortaya çıkan bu beklenti alanlarından birisi de okuryazarlıktır. Bilgi çağının bir gereksinimi ve doğurgusu olarak ortaya çıkan okuryazarlık alanlarının en önemlilerinden birisinin de ekonomi okuryazarlığı olduğu söylenebilir. Ekonomi okuryazarlığı, ekonomik problemlerin yorumlanması ve çözüme kavuşturulmasında farklı seçenekleri gözden geçirme, maliyet ve karları tanımlama, ekonomik koşullardaki ve kamusal politikalardaki değişimlerin sonuçlarını inceleme, ekonomik verileri toplama ve organize etme, kar ve maliyetleri tartma yeteneği olarak tanımlanabilir. Yaşamı her dönemde etkileyen araçlardan birisi olan ekonomi bilgisi yeterliliğinin bir göstergesi olan ekonomi okuryazarlığı, yükseköğretim programlarının çoğunda ihmal edilmiş bir alandır. Bu çalışmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programlarında yer alan dersler çerçevesinde ekonomi okuryazarlığı göstergeleri incelenmiş, bu göstergelerin varlığı ya da yokluğunun nedenleri ve sonuçları açıklanmaya çalışılmıştır. Developments in technology and communication in the 21st century have led to increased expectations from individuals. One of these expectation areas is literacy. As a requirement of the information age, it can be said that the economic literacy is one of the most important areas of literacy. Economic literacy can be defined in terms of ability to revise the alternatives for interpreting economic problems and finding solutions to these problems, to define the cost and profits, to investigate the effects of changes in economic conditions and in public policies, to gather and organize economy-related data and to balance the profits and costs. One of the tools that affect the life can be said economic literacy but it is a neglected area in most higher education programs. In this study, Computer Education and Instructional Technology program courses were examined within the framework of economic literacy indicators.
Source
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
9Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBMU9EazRPQT09https://hdl.handle.net/11421/19085
Collections
- Makale Koleksiyonu [130]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]