Sanat ve Pazarlamanın "Sıra Dışı" Birlikteliği
Abstract
Bu çalışma sanat ve pazarlama birlikteliğini tarihsel süreçte yaşanan tartışmalar ışığında incelemekte ve 'sanat pazarlaması'nın geleneksel pazarlamadan farklarını belirleyerek doğru tanımlara ulaşmayı hedeflemektedir. Bu kapsamda geçmişte aykırı bir birliktelik olarak görülürken günümüzde daha çekici ve kabullenilir hale gelen sanat ve ticaret ilişkisi irdelenmektedir. Geçmişte bir dizi teknik ve karar verme süreci olarak görülen sanat pazarlaması günümüzde bir işletme felsefesi olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Geleneksel pazarlamadan farklı olarak sanat pazarlaması faaliyetleri ürünün üretiminden öncesini içeremez. Sanatsal yaratım ile sanat pazarlaması birbirlerinden bağımsız faaliyetlerdir. Sanat pazarlaması sanatsal sonuçları etkilemeden izleyici/müşteri bulma ve geliştirme görevini yerine getirmektedir. Sanat pazarlaması sanatçının içinden geldiği gibi ürettiği sanat eserini alıcı, izleyici ve genel olarak toplumla buluşturmada önemli bir rol üstlenmektedir. Günümüzde hala mesafeli yaklaşan bir kesim olsa da sanat pazarlaması faaliyetleri sanat pazarında aktif bir şekilde kullanılmaktadır. This study examines the art and marketing in the context of the historical-traditional discussions about the field and it aims to find out a more concrete definition of 'arts marketing' by specifying its differences from traditional marketing. Presenting the relation between art and commerce -past's contradictious, today's attractive, provocative and ordinary relation- we concluded that the arts marketing which was seen as a series of technical and decision-making in the past, are now being accepted as a business philosophy. Unlike traditional marketing, the arts marketing cannot contain pre-marketing activities before the production of the good. Artistic creation and arts marketing are independent activities. Arts marketing find and develop audiences/customers without affecting artistic results. Arts marketing has an important role to bring together the artworks that artists create as they wish and buyers/ audiences and society in general. Although there is still some distance between the two fields, the marketing activities are being used increasingly in the world of arts.
Source
İleti-ş-imVolume
0Issue
23URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneU1Ea3dNQT09https://hdl.handle.net/11421/19174