Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı
Abstract
Bu çalışmada İstanbul Sanayi Odası tarafından belirlenen Türkiye'deki en büyük özel 100 şirketinin web sayfaları halkla ilişkiler amacıyla kullanım özellikleri açısından değerlendirilmektedir. Bu amaçla, söz konusu şirketlerin web sayfaları, şirket bilgileri, iletişim çalışmaları, medya ile ilişkileri, kurum kimliği, kurum yayınları ve etkileşim gibi özellikler açısından analiz edilmiştir. Çalışma niteliksel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak adı geçen 100 şirketin web sayfaları incelenerek gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma sonucunda elde edilen veriler, şirket web sayfalarının halkla ilişkiler araçlarını ne kadar barındırdığını ortaya koymaktadır. The purpose of the study is to evaluate the usage characteristics of the web sites of "The Biggest 100 Private Companies in Turkey" that is specifed by Istanbul Chamber of Industry. For this purpose, the web sites of these companies are analyzed for the charactresitic of the publicity of company, communication actions, media relations, corporate identy, corporate publications and interactivity. The study is realized by the content analysis that is one of the qualitative research method by investigating the web sites of the given 100 companies. The reasons of this study are to explains to what extend the web sites includes public relations' tools.
Source
Selçuk İletişimVolume
4Issue
4URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpZNU1UWTI=https://hdl.handle.net/11421/19341
Collections
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]