Televizyon reklamlarında aileye ilişkin değerlerin temsili
Abstract
Toplumda farklı özelliklere sahip grup ve bireyler, kültürün bizatihi kendi özellikleri çerçevesinde şekillenen değerlerle bir arada yaşarlar. Toplumsal değerler bireylerin kişiliklerinin gelişiminde ve diğer bireylerle ilişkilerinde belirleyici rol oynar. Toplumsal yaşamda özellikle aileye ilişkin toplumsal değerler kitle iletişim araçları aracılığıyla yeniden üretilmeleri sonucu nesilden nesile aktarılır ve içselleştirilir. Tüketicilerle ortak dil oluşturma sürecinde toplumsal değerlerin reklamlarda sıklıkla kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada televizyon reklamlarında aileye ilişkin toplumsal değerlere ne ölçüde yer verildiğinin ortaya konulması amacıyla 136 reklam incelenmiştir. Ele alınan 136 reklamın 71 tanesinde aileye ilişkin değerlerin yer aldığı belirlenmiştir. In society, groups and individuals with different characteristics live together with values which are formed within the frame of culture's own features. Social values have a determining role in personality development of individuals, and in interpersonal relationships. In social life, social values, especially those concerning family, are passed down from generation to generation and are internalized in consequence of their reproduction through mass communication. Within the process of creating a language in common with consumers, social values are often used in advertising. In this study, 136 advertisements have been analyzed to determine the extent to which the social values concerning family play a part in television advertisements. 71 of these 136 advertisements were determined to include family values.
Source
Selçuk İletişimVolume
7Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME5EQTNOdz09https://hdl.handle.net/11421/19461