Endüstriyel Futbol Çağında "Taraftarlık"
Abstract
Bu makale, futbol alanında özellikle piyasalaşma temelinde belirlenen değişim süreçlerini genel olarak değerlendirme ve bu süreçlerle birlikte tartışılabileceği düşünülen ‘taraftarlık’ kavramının incelenmesi üzerine kurulmuştur. Makalede ‘taraftarlık’ kavramının görece daha pasif bir anlam içeren ‘seyircilikten’ ayrışması ve bu durumun ‘endüstriyel futbol’ çağında yarattığı düşünülebilecek gerilim üzerinde durulmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede uluslararası ve ulusal düzeylerde kimi örnekler verilmeye çalışılmış ve bu örnekler özellikle eleştirel sosyal bilim geleneği çerçevesinde tartışılmaya çalışılmıştır. This article is based on a general consideration of football, particularly the processes of change determined on the ground of marketization, and the analysis of the concept supporter”, which can be thought as a discussion topic accompanying these processes. In this study, considerable effort is put into the distinction between the supporter” and the audience/onlooker”, which has a relatively passive meaning and the tension that can be seen as stemming from this distinction in the age of industrial football”. In this perspective, the main effort is to give examples in both national and international levels and to discuss these examples from the perspective of critical social sciences literature.
Source
İletişim Kuram ve Araştırma DergisiVolume
0Issue
26URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RJNU9ERXg=https://hdl.handle.net/11421/19477
Collections
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]