Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Zerrin
dc.contributor.authorTaşkıran, Küçüköncü Deniz
dc.contributor.authorCankuvvet, Nurdan
dc.contributor.authorYolal, Yasemin
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:25Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-0471
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRd05UWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19577
dc.description.abstractBu çalışmada koklear implant ve işitme cihazı kullanan çocukların dil ve dinleme becerilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Çalışmaya katılan çocukların 18’i koklear implant, 7’si işitme cihazı kullanmaktadır. Çocukların yaşları 43-84 ay arasında değişmektedir. Ortalama implant kullanma süresi 27 ay, cihaz kullanma süresi 39 aydır. Çocukların tamamı aynı eğitim kurumuna devam etmekte olup sözel eğitim almaktadırlar. Konuşmayı algılama becerilerini ölçmek için ilk konuşmayı algılama testi (İKA) ve Hacettepe fonetik dengeli iki ve tek heceli kelimeler kullanılmıştır. Dil gelişimleri “Test of Early Language Development-3” (TELD-3) Türkçe uyarlaması kullanılarak değerlendirilmiştir. Test sonuçlarına göre işitme cihazı kullanan çocuklar ile koklear implant kullanan çocukların dil performansları arasında anlamlı bir farklılık yokken, açık set kelime ayırt etme becerileri açısından koklear implantlı çocukların performansının işitme cihazı kullanan yaşıtlarından daha yüksek olduğu görülmektedir. Dil ve işitsel ayırt etme performansları ile implant kullanım süresi ve aile eğitimine başlama yaşı arasında anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Her iki grupta performansı ortalamadan farklılık gösteren çocuklar bireysel olarak tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study it was aimed to evaluate language and listening skills of children who were using cochlear implants and hearing aids. Of the children who participated in the study, 18 and 7 were using cochlear implants and hearing aids, respectively. Ages of the children were between 43 to 84 months. Mean durations of implant use and hearing aid use were 27 and 39 months, respectively. All the children were attending to the same education institute, and taking verbal education. Early speech perception test (ESP) and Hacettepe phonetically balanced two and single syllable word tests were used to assess speech perception skills. Language development was assessed by using Test of Early Language Development (TELD-3) Turkish version. According to the test results no significant differences were observed between the language development performances of children using hearing aid and cochlear implant, whereas performance of children with implant was better than that of children with hearing aid with respect to open set speech perception skills. A significant correlation was observed between the language and speech perception skills, and duration of implant use and the age of starting family education. Children with a performance different from the mean in each group were discussed individually.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleKoklear implant ve işitme cihazı kullanan işitme kayıplı çocukların dil ve dinleme becerilerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of language and listening skills of the children with hearing loss who use cochlear implants and hearing aids [Turkish]en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGülhane Tıp Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezien_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage142en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorAy, Nuran


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster