Malzeme ve İnşa Süreçlerinin Yeniden Tasarlanması: Bruder Klaus Şapeli ve Betonarmenin Potansiyeli
Abstract
Günümüz mimarlık gündemini belirleyen güncel tasarımların çoğunda alt parçalardan bütüne doğru, malzeme ve inşa süreçlerinin tasarımın bir parçası haline gelmesi dikkat çekicidir. Mimarlık tarihinin en eski örneklerine bakıldığında da benzer bir durum görülmektedir: Mısır Piramitlerinde, taşların şekillendirilmesi ve bir araya getirilmesiyle geometrik bütünlük elde edilmiş, simgesel anlam ve anıtsallığa ulaşılmıştır. Bu yazıda malzemenin tasarlanmasına bağlı iki olgunun izi sürülmektedir: 'malzeme ve inşa süreçleri yoluyla anlam bütünlüğü' ve 'malzeme potansiyellerinin açığa çıkarılması'. Bu iki düşüncenin paralelinde Peter Zumthor'un tasarladığı Bruder Klaus Şapeli ve betonarmenin standart olmayan bir yolla kullanımı örnek olarak ele alınmıştır. In the contemporary buildings determining today's architecture, materials and their construction processes have become a part of design. Looking at the history of architecture the ancient examples have similar situation: In the Egyptian pyramids, symbolic and monumental meaning has been achieved through shaped stone pieces and how they brought together to get the whole geometry. This paper traces two phenomena related to material design: 'Content integrity via material and its construction process' and 'Emerging of material potentials'. In this paper Peter Zumthor's Bruder Klaus Chapel was examined as an example of these two points above.
Source
Sanat ve Tasarım DergisiVolume
0Issue
13URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneE16QXdNQT09https://hdl.handle.net/11421/19688