Yayın tarihi için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 147, listelenen: 1-20
-
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Durumları
(2003)Bu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin İnternet kullanma durumları, öğrencilerin, öğretmenlerin ve anne-babaların görüşlerine dayalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, ... -
İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
(2003)Türk ulusunu çağdaş bir toplum haline getirmede en önemli rol eğitim kurumlarına düşmektedir. Eğitim kurumlarındaki ilk basamak ise ilköğretimdir. İlköğretim, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimlerinin şekillendiği ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi
(2005)Türkiye’de yapılandırmacı anlayış ışığında hazırlanan 2004 İlköğretim Programı, öğretme-öğrenme sürecine farklı bakış açıları getirmeyi amaçlamaktadır. Yapılandırmacı kuramın bir gereği olarak öğrenci merkezli birçok öğretim ... -
Eğitimde Güncel Bir Kavram: Gelecek
(2006)Eğitimin temel amaçlarından biri, bireyin içinde bulunduğu topluma en iyi biçimde uyum yapmasına yardım etmektir. Ancak, günümüzde sosyal, ekonomik ve politik alanlarda meydana gelen değişmeler, toplumların sosyal dokusuna ... -
İlköğretimde Öğrencilere Kazandırılması Gereken Sosyal Beceriler
(2006)Ülkemizde ilköğretimin amaçlarından biri, her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli olan temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. İlköğretimde, öğrencilere kazandırılması gereken temel ... -
Örnek Olaya Dayalı Öğretimin İlköğretim Hayat Bilgisi Dersinde Akademik Başarıya ve Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi
(2006)Problem Durumu: Günümüz toplumları, küreselleşen dünyada etkin rol alabilecek bireylere gereksinim duymaktadır. Bu amaçla, karşılaşılan problemlerde ilköğretimden başlayarak öğrencilerin çözüm önerileri bulmalarına olanak ... -
Öğretmen Eğitiminde Portfolyo Değerlendirmenin Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
(2006)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi I dersinde yaptıkları portfolyo çalışmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, yarı yapılandırılmış görüşmeye dayalı ... -
The effect of arrow diagrams on achievement in applying the chain rule
(2007)In this study the effectiveness of an arrow diagram which can help students apply the Chain Rule was investigated. Different variations of this diagram were used as mnemonic devices for applying the Chain Rule. For the ... -
The opinions of parents on the implications of the primary school (1-5 grades) curriculum
(EDAM, 2007)A complete success in implementing a curriculum mainly depends on teaching activities at schools and the parents' support of the curriculum at home. Therefore, it can be claimed that the views of parents on the implementation ... -
Dünyada ve Türkiye'de İlköğretimdeki Yönelimler
(2007)Türkiye’de ilköğretim, dünya ülkeleri ile karşılaştırıldığında gerek on milyonu aşan öğrenci sayısı, gerekse yapı ve işleyişi bakımından farklı özelliklere sahip bulunmaktadır. Bu çalışmada, önce, dünya ülkeleri ile ... -
The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education
(2007)Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin somut ürünler ortaya koymak amacıyla tek başlarına ya da küçük gruplar halinde çalışmaları temeline dayanan bir yaklaşımdır. Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf fen bilgisi dersinde ... -
İlköğretim Programının (1-5. Sınıflar) Uygulanmasına İlişkin Aile Görüşleri
(2007)İlköğretim programının başarıyla uygulanmasında okulda gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinin yanı sıra bu konuda evde verilen aile desteği ve ailenin programa ilişkin görüşleri önemli rol oynamaktadır. Bu nedenle ... -
Teachers' views on teaching current events in social studies
(EDAM, 2007)In order to achieve its goals, the Social Studies course should convey social events, which took place within or out of the school context, into the classroom environment. Current events can be very beneficial so as to ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olayların Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2007)Sosyal bilgiler dersinin amaçlarına ulaşabilmesi için okul içi ve okul dışında meydana gelen toplumsal olayların sınıf ortamına taşınması gerekmektedir. Sosyal bilgiler dersinde toplumsal olayları sınıf ortamına taşıyabilmek ... -
The Research Experience of Social Studies Pre-service Teachers: A Qualitative Study
(EDAM, 2008)Improving teachers' reflective thinking skills about their instructional applications in their classrooms and their suggestions to solve the problems they face during teaching have become more important since the 80s. ... -
Sınıf Öğretmenlerine Göre Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programların (2004) İlişkin Yaklaşımları
(2008)Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (2004) öğrenci merkezli öğretim yaklaşımını benimsemiştir. Bu süreçte, öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına (2004) ilişkin yaklaşımlarının belirlenmesi önem taşımaktadır. ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Araştırma Deneyimi: Nitel Bir Çalışma
(2008)Öğretmenlerin öğretim sürecindeki uygulamaları üzerine yansıtıcı düşünmeleri ve karşılaştıkları sorunları bilimsel yollarla çözmeleri, onların mesleki gelişimlerinin yanı sıra, okulların kurumsal gelişimleri ve toplumsal ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olayların Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi
(2008)Sosyal Bilgiler öğretiminin iyi ve etkili vatandaş yetiştirme gibi temel amaçlarına ulaşabilmesi öğrencilerin dünü, bugünü ve geleceği anlamalarına yardımcı olmasını sağlayan güncel olayların kullanımını gündeme getirmektedir. ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları
(2008)Şiddet, çocukların bedensel ve duygusal gelişimlerini etkileyen en önemli etmenlerin başında gelmektedir. Çocuklar şiddetle bazen aile ortamında, bazen okul ortamında, bazen de arkadaş çevresinde karşılaşmaktadır. Şiddet ... -
Reliability and validity studies of the science and technology course scientific attitude scale
(2009)Science is a basic course that improves the individuals in terms of cognitive aspects and increases their creativity. In this course, students acquire the habits of thinking objectively and making right decisions about the ...