Eğitim Bilimleri
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Doktora [142]
PhD -
Yüksek Lisans [315]
MSc
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Bildiri Koleksiyonu [0]
Proceeding Colection -
Makale Koleksiyonu [1]
Article Collection
Güncel Gönderiler
-
Liselerde öğrenen örgüt yapısı ile öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, liselerdeki görevli öğretmenlerin kurumlarını öğrenen okul olarak algılamaları ile 21. Yüzyıl becerileri kullanma düzeyleri arasındaki ilişkiyi Eskişehir İli örneği üzerinden ortaya koymaktır. ... -
Eğitim yöneticilerinin entelektüel sermaye yönetim yeterliklerinin belirlenmesi (Samsun ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, meslek liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerine göre okul yönetiminin entelektüel sermaye yönetimi yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Özel yetenekli ergenlerin depresyon düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma özel yetenekli ergenlerin depresyon düzeylerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu temel amaç çerçevesinde özel yetenekli ergenlerin depresyon düzeylerinin nasıl bir dağılım gösterdiği ile depresyon ... -
Bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın temel amacı, bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Hatay ilinin ... -
COVİD-19 salgın sürecinde evli bireylerin eş tükenmişliğinin yordayıcılarının ve evlilik uyumu algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, evli bireylerin kişisel genel özelliklerinin (cinsiyet, evlilik süresi, çocuk sayısı, eğitim durumu, süreklilik gösteren bir işte çalışma), Covid-19 salgınının evliliğini etkileme durumunun (olumsuz etki, ... -
İki yarıyıl üç ara dönem uygulaması kapsamında gerçekleştirilen mesleki çalışma programının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2019-2020 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe koyduğu iki yarı yıl üç ara dönem uygulamasının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Temel nitel araştırmaya ... -
Öğretmenlere yönelik mesleki öğrenme modeli geliştirilmesi ve modelin eğitimde oyunlaştırma konusunda uygulanması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öğrenmelerinin etkili bir şekilde sürdürülmesine yönelik bir model önerisi geliştirmek ve uygulama sürecinin etkililiğini ortaya koymaktır. Çok aşamalı karma yöntemin benimsendiği ... -
Çokkültürlü eğitime dayalı öğretim ilke ve yöntemleri dersinin çokkültürlü öğretmen yeterliklerine, evrensellik-farklılık yönelimine ve mesleğe yönelik tutuma etkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, "Öğretim İlke ve Yöntemleri (ÖİY)" ders programını çokkültürlü eğitim yaklaşımına uygun olarak yeniden tasarlamak ve bu programın uygulama sürecinin öğretmen adaylarının çokkültürlü öğretmen ... -
Okul müdürlerinin rol ve sorumluluklarıyla seçim ve yetiştirilmesi sürecinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın genel amacı eğitim yönetimi alanında çalışma yürüten öğretim üyelerinin, okul yöneticilerinin ve Milli Eğitim Bakanlığı yöneticilerinin okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesine dair görüşlerinin ... -
Eğitim örgütlerinde dijital liderlik ve örgütsel bilgelik ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma eğitim örgütlerinin örgütsel bilgeliğe ulaşmasında dijital liderlik rolünün olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada birden fazla değişken arasındaki etkileşim belirlenmeye çalışıldığı için araştırma ... -
The effort of principal in improving teacher performance during of covid-19 7th Junior high school (smp) Budong-Budong, Indonesia
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, okul müdürlerinin Covid-19 dönemi sürecinde öğretmen performansını iyileştirme çabalarına genel bir bakış sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırma, durum çalışması yaklaşımı ile nitel yöntemler kullanılarak ... -
Ortaokul öğrencilerinin direnç davranışları: Öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı karma bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul 6, 7, 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin sergiledikleri ve öğretmenlerin karşılaştıkları direnç davranışlarına ilişkin algılarının incelenmesidir. Araştırma bir karma yöntem çalışması ... -
Kosova'da okul yöneticisi yetiştirilmesine yönelik yeterlik temelli bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, Kosova’da okul yöneticisi yetiştirme sisteminin değerlendirilmesi yapılarak yeni bir model önerisi sunulması amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. ... -
Göçmen öğrencilerin eğitim gereksinimlerinin paydaş görüşler doğrultusunda belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Günümüzde insanın ilgi ve gereksinimleri, eğitimde bir odak noktası olarak görülmektedir. Bireylerin ilgi ve gereksinimlerinin ise farklılıkları bağlamında değiştiği düşünüldüğünde; bireylerin ortak yönleri kadar bireysel ... -
Eğitime giriş dersinde öğretmenlik mesleki değerlerinin kazandırılmasına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma öğretmenlik meslek değerlerine yönelik gerçekleştirilen etkinliklerin öğretmen adaylarının mesleki değerlere ilişkin farkındalıkları ve mesleğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. ... -
Uygulanan programın öğrenen kimliği inşası ve eşitsizliklerin yeniden üretilmesindeki rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, dezavantajlı öğrenenlerin uygulanan program aracılığıyla gerçekleşen kimlik inşası sürecine yönelik deneyimlerini anlamlandırarak uygulanan programın eşitsizliklerin derinleşmesi ve yeniden üretilmesindeki ... -
İlkokul 2. sınıf Türkçe dersinde çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, İlkokul ikinci sınıf Türkçe dersiyle bütünleştirilen çocuklar için felsefe eğitimi uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
Türkiye'de okullara verilen isimlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Türkiye'de okullara verilen isimlerin, okul kademesi, okul türü, okulun kamu okulu ya da özel okul olma durumu, okula ismin verildiği yıl ve okulun bağlı bulunduğu coğrafi bölge gibi değişkenlere dayalı olarak değerlendirilmesini ... -
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ... -
Öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi: Yabancı Diller Yüksekokulu örneği
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Öğrenme-öğretme sürecinden alınan verimi ve etkililiği arttırmak için öğretimsel gelişim boyutu üzerinde durulması gereken gelişim alanlarından biridir. Bu doğrultuda, araştırmada Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan ...