Yayın tarihi için Heykel Anasanat Dalı listeleme
Toplam kayıt 47, listelenen: 1-20
-
Büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu çalışmada, geçmişten günümüze-büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri sorunu ele alınmış ve tasarım süreçlerinden bitiş anlarına değin, çalışmaların gelişim- leri gözlemlenmiş, bunlar arasındaki ... -
Kent dinamiği ve heykel : (Türkiye'ye bakış)
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Heykel sanatı, ortaya çıkışından günümüze değin, biçimlen- dirildiği malzeme yapısından kaynaklanan bir tutumla, ''dış mekan sanatı'' olma ayrıcalığını kazanmış bir sanat türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih içinde her ... -
Metal heykel uygulamalarında malzeme ve tekniklerin biçimlendirmeye etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Metal heykelciliğinde biçimlendirme, dökümün yanısıra, bükme, çekiçleme, kesme, kaynaklama, lehimleme, perçinleme (sıcak-soğuk-bi- çimlendirme) ve çeşitli ısıl işlemler kullanılarak yapılmaktadır. Uygulanan tekniklerin ... -
Heykel ve strüktür
(Anadolu Üniversitesi, 1994)İnsanoğlunun bilinmezliklerini cevaplayan, biçimlendirmele- rindeki oran çözümlemelerine ve geometrik organizasyonlarına kaynak olan doğa sistemleri; görsel sanatların plastik problemlerine bu sentezler yoluyla yön ... -
Heykelde espas
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Espas, Türkçe karşılığı, derinlik, aralık, boşluk, mekan, uzay, alan, atmosfer, perspektif vb. olan Fransızca kökenli bir kelimedir. Bu kavram, bütün sanatlarda oluştuğu gibi, heykelin üç boyutlu yapısıyla diğerlerinden ... -
Modern sanat tarihinde akımlar içinde heykel sanatı
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Modern sanat 20. yüzyılda geleneklerle bağlarını koparmış teknik gelişmeye ayak uydurmuştur. Modern çağda sanatlar kendilerine özgü araçlarla yenilikçi, aykırı, sarsıcı bir biçim anlayışı ile çalışırlar. Sanatın dinden ... -
Soyutlamacı yaklaşımla kavram biçimlendirmeleri
(Anadolu Üniversitesi, 1996)"Soyutlamacı Yaklaşımla Kavram Biçimlendirmeleri" adlı bu araştırma, aşağıdaki şu başlık ve alt başlıklar altında toplanmıştır. Soyut sanat üzerine ; "Soyutlayıcı Sanat", "Soyut Sanatta Biçim" , "Biçim-içerik - Öz", ... -
Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı
(Anadolu Üniversitesi, 1997)"Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı" konulu bu araştırma tezi iki bölümden oluşmaktadır. Kaynağını Eski Yunan ve Roma'dan alan Rönesans hareketi, bilindiği gibi, önce İtalya'da kendini göstermistir. ... -
Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik anatomi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik (sanatsal) anatomi başlıklı inceleme konumuzun ilk bölümünde günümüze kadar, figür ve figüratif görünümlerde varlık değeri kazanmış olan plastik sanatlar içinde ; figür, form ... -
Heykelde form algısı
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışmada, her formun görme yoluyla yani görsel algı yolu ile duyuma ; izlem ve sezgi olarak pek çok imgelemi yollaması ve bu yolla bakan kişide yeni anlam, duygu ve düşünce yaratma çabası anlatılmaya çalışılmıştır. Bir ... -
Çağdaş heykelde denge
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Çağdaş Heylelde Denge, adlı bu çalışmada, ''denge'' kavramı genel olarak ele alınmış, dengenin tasarım için önemi ve gerekliliği vurgulanmıştır. Birinci bölümde görsel dengeyi oluşturan faktörler; Ağırlık, Kütle ve Boşluk, ... -
Heykel malzemesinde camın kullanım örnekleri ve estetik öğeler, ölçütler, değerler
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Camın öyküsü yansımayla başlar. Saydam geçirgenliği olan varlığını ışıkla gösterir. Yaşamın her alanında kullanılan, başkalarının dünyasına sızan tarihin bir yerinde bulunmuş olan cam sanatçıları tarafından üretilmiş, ... -
Heykelde özne-nesne
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Özne, bilen varlık, bilme gücüne sahip ve iradesi olan insan; nesne ise, üzerinden fikir üretilen, öznenin bilmesine konu olan, düşünen özneye karşılık düşünülen şey olarak tanım bulur. Bu kavramlar, heykel içinde ve ... -
Heykel sanatına göstergebilimsel bir yaklaşım
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Geçmişten bugüne sanatlar farklı bilimsel araştırma yöntemleri ışığında incelenegelmektedir. Çağımızdaki bilimsel araştırma yöntemlerinden biri de Göstergebilim'dir. Günümüze değin Göstergebilimsel Yöntem'le Mimarlık, ... -
Gargoyle
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Türkiye'de toplumsal yaşam Batı kültürünü örnek almış, sanatı da daha çok Avrupa sanatının etkisi altında gelişmiştir. Sanatsal uğraşılar bireysel çıkışlar seviyesinden ileri gidememiş ve bu nedenle kendine özgü bir sanat ... -
Teknoloji ve çağdaş heykel
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Sanat, başlangıcından günümüze kadar, sürekli ait olduğu çağın gerçekleriyle iç içe olmuş ve bu gerçekleri yansıtmıştır. 20. yüzyıl değişimler ve gelişimler çağıdır. Gerek teknik ve bilimsel yönden, gerekse toplumsal yaşam ... -
Modern heykel sanatında yaratıcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada, modern dönem (modernizm) ve modern dönemde heykel sanatının, yaratıcılık açısından değerlendirilmesi göz önüne alınarak bir araştırma yapıldı. Modernizm nedir? Modern ve modernizm arasındaki farklar nelerdir? ... -
Camın heykel sanatına plastik ve estetik katılımları
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışma camın bir heykel malzemesi olarak kullanılmasını tarihsel, teknik ve heykel plastiğine estetik katılımları çerçevesinde ele almaktadır. Bu çalışma yapılırken birinci bölüm camın tarihçesi ve malzeme olarak "cam" ... -
Ana Tanrıça'nın Anadoluda biçimsel değişimi ve günümüz Türk heykel sanatına yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu tez çalışmasının birinci bölümünde kadının Anadolu toplumu içerisindeki rolü ve gücü, doğurganlığına bağlı olarak tanrıçalastırılması, Ana Tanrıça’nın doğayla, insanlarla ve hayvanlarla olan ilişkisi ve tanrıça inancı ... -
Çağdaş heykelde tasarım süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2010)İnsanı diğer canlılardan ayıran başlıca özelliği ihtiyaçlarını karşılayacak objeler üretebilmesidir. Bu şekilde üretilen her obje bir tasarım sürecinden geçer. İşlevsel bir özelliği olmasa da sanatsal üretim de bir tasarım ...