Yayın tarihi için İletişim Tasarımı ve Yönetimi listeleme
Toplam kayıt 213, listelenen: 21-40
-
İstanbul Anakent Belediyesi Halkla ilişkiler faaliyetleri
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu çalışmanın amacı, İstanbul Anakent Belediyesinin kamuoyunun ilgisini ve desteğini sağlamada halkla ilişkileri ne ölçüde kullandığını ortaya koymak, anakent belediyesi ve faaliyetlerinde halkla ilişkilerin yerini ve ... -
Yeni mamul tutundurma stratejisi Petlas uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmada tutundurma stratejisini: . Tutundurma stratejisini etkileyen değişkenlerin analizi . Tutundurma hedeflerinin belirlenmesi . Tutundurma araçlarının görevlendirilmesi . Faaliyetlerin bütünleştirilmesi ve ... -
Fuarcılık çalışmalarının tanıtım açısından işlevi 57. İzmir Enternasyonal Fuarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmada tanıtımın bir işlevi olarak fuar çalışmaları incelenmeye çalışılmış ve 57. İzmir Enternasyonal Fuarı'nda fuar çalışmalarına ilişkin bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada dört bölüm yer almaktadır. Birinci ... -
Türkiye'deki reklamlarda ünlü kişi kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde önemli hızla artan reklam olgusu, birçok reklam ajansını da birbirine rakip hale getirmiştir. Reklam ajansları, hazırladıkları kampanyalar ile hedef kitlenin dikkatini çekme, ürün ya da hizmete karşı ilgi uyandırma, ... -
Basın kuruluşlarının halkla ilişkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Kuruluşlar çevreleriyle ilişkilerini iyi yönde geliştirmek ve kamu desteği sağlamak amacı ile halkla ilişkilere gereksinme duymaktadırlar. Örgütlerinde halkla ilişkiler birimlerine veya bu işlevi gerçekleştiren birimlere ... -
Reklam strateji'sinin geliştirilmesi ve otomobil sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1989)'Reklam Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Otomobil Sektöründe Bir Uygulama' isimli çalışma üç bölümde ele alınmıştır. Birinci bölüm reklam ve reklam stratejilerinin anlamını açıklamaktadır. İkinci bölüm'de reklam stratejisinin ... -
Üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetleri, Ankara, Gazi, Hacettepe, Orta Doğu Teknik ve Anadolu Üniversitelerinde halkla ilişkiler
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışmada üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin nasıl yürütüldüğü incelenmiştir. Bu amaçla Ankara, Gazi, Hacettepe, Orta Doğu Teknik ve Anadolu Üniversitesinde uygulama çalışmaları yapılmıştır. Dört bölümden ... -
Reklam kampanyasında post-test
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Henüz II. Dünya Savaşı başlamadan ortaya çıkan ve hızla gelişen ekonomi çok sayıda özel kuruluşun çoğalmasına neden olmuştur. Buna paralel olarak da çok sayıda kuruluşun reklam verme ihtiyacı artmıştır. İletişim araçlarındaki ... -
Uluslararası pazarlamada tutundurma kararları : Coca-Cola örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde, uluslararası pazarlama yapan firmaların faaliyetlerini incelediğimizde, firmaların uluslararası pazarlarda etkinlik sağlayabilmeleri için modern pazarlama anlayışını benimseyip uygulamaları gerekmektedir. Çünkü, ... -
Turyağ Anonim Şirketi'nde halkla ilişkiler faaliyetleri
(Anadolu Üniversitesi, 1989)'Turyağ Anonim Şirketinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri' adlı çalışma 4 bölümde incelenecektir. Birinci bölümde halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve halkla ilişkiler faaliyetlerini etkileyen faktörler incelenmiştir. ... -
Aldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve denetlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışmada, aldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve düzeylenmesi incelenmiştir. Altı bölümden oluşan çalışmanın 1. bölümünde reklamın tanımı ve işlevleri ile reklama yönelik görüşler üzerinde durulmuştur. 2. bölümde ... -
El ve araç ilişkisine ergonomik yaklaşım : televizyon uzaktan kumanda aracı üzerine bir deneme
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Ergonomi kavramının ülkemizde yeteri kadar anlaşılamamış olması, bu konunun ayrıntılı bir şekilde incelenmesini gerektirmektedir. Elin, hemen her araçla ilişkisi olması, konuya el-araç ilişkisinde ergonomik yaklaşım getirmeyi ... -
Siyasi partiler ve reklamcılık 29 Kasım 1987 erken seçimlerindeki reklam uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1989)29 Kasım 1987 erken genel seçimleri Türk seçmenlerin pek alışık olmadığı bir kavramı gündeme getirmiştir. Bu da siyasi partilerin seçim kampanyalarına reklama yer vermeleri ve reklam ajanslarıyla çalışmalarıdır. Birinci ... -
İletişim açısından grafiğin anlamlama boyutu
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm iletişimin evrensel boyutu içinde grafiğin önemi, araştırmanın temel konusu olan sorunları ve araştırmanın amacına yer vermektedir. Burada, özellikle görsel iletişimin ... -
Postayla reklam ve etkilerinin ölçümü : Türk İlaç Sanayii'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Çağımızda hızla gelişen teknoloji her geçen gün bir yandan yeni kitle iletişim araçlarını diğer yandan da eski kitle iletişim araçlarının çağdaş kullanımlarına ilişkin önerileri gündeme getirmektedir. Kitle iletişim araçları ... -
İletişim sanatları içinde görsel anlatım ve görüntü yaratma gücü olarak 'kameranın' gücü-işlevleri bağlamında iletişim ortamı
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışma, sinema ile birlikte insanoğlunun bilinen sanat tarihi içinde geçirdiği evreleri, sanatın yalnızca sanat yapmak amacından farklı olarak toplumsal tarihi ile ilişkilendirmekte; sinemayı da sanatın bu toplumsal ... -
Reklam ajanslarının iletişim süreci içindeki yeri, organizasyon yapıları ve fonksiyonları
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Reklamverenlerin yaratıcılık, medya, araştırma vb. her konudaki isteklerine daha kolay cevap verebilmek, ekonomik, sosyal ve siyasi dalgalanmalar karşısında ayakta kalabilmek için reklam ajanslarının bünyelerine uygun olan ... -
A field study of the effect of humor in print advertising on diffusion of the advertising message
(Marquette University, 1990)A field experiment was used to measure the effect of humor in print advertising on diffusion of the ad message. Three versions of the same advertising message were created. Two of the advertisements differed in terms of ... -
Comparing and analysing the content of Turkish and English local newspapers
(Loughborough University of Technology, 1991)This dissertation begins by describing the importance, functions and circumstances of the local press and its influence on local people and their daily lives. Since one of the main aims of this research was to investigate ... -
Visual elements in a Turkish newspaper : a study of Hurriyet's front page
(Michigan State University, 1991)This study examined the visual content of the front page of Hur- riyet, a Turkish newspapers. Nineteen issues of Hurriyet were examined for their visual ele- ments, headlines, and info-graphics during two periods: spring ...