Güncel Gönderiler: İletişim Tasarımı ve Yönetimi
Toplam kayıt 217, listelenen: 1-20
-
Sosyal medyada dini iletişimin medyatikleşmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Sanal ve gerçek ortamlar arasındaki sınırın her gün daha fazla silikleştiği günümüzde sosyal medya kişilerin iletişim ihtiyacını karşılayan en önemli ortam haline gelmektedir. Sosyal medya bireyin haber alma ihtiyacının ... -
Müşteri şikayetlerinin, müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi sürecinde iletişimin yönetimine ilişkin model önerisi
(Anadolu Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Müşterilerin şikâyet ve memnuniyetlerini iletebilecekleri kanalların çoğaldığı, memnuniyetin ve memnuniyetsizliklerin hızlıca yayılabildiği günümüzde, şikayetlerin müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi firmaların müşterilerini ... -
Covid-19 döneminde bireylerin risk algıları, özyeterlik algıları ve salgına yönelik davranışlarında görsellerin rolü
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kriz durumlarında, özellikle salgın gibi ciddi halk sağlığı sorunlarında, hedef kitleye etkili bir şekilde ulaşmak son derece önemlidir. Bu noktada, görsel kullanımı risk mesajlarının etkili bir şekilde iletilmesine yardımcı ... -
Instagram kullanıcılarının gösterişçi tüketim eğilimleri : Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde kayıtlı öğrencilerin bir sosyal medya platformu olarak Instagram’da gösterişçi tüketim eğilimleri; sosyal kabul ihtiyacı, hedonik tüketim ve marka bilinci ... -
Yöneticilerde duygusal zeka düzeyinin astların iş yapış becerilerine ve çalışan bağlılığına etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Örgütlerin kullandığı yönetim yaklaşımları sanayi devrimi ve takip eden yüzyıllar içerisinde değişen ihtiyaçlar ile gelişmekte ve evrilmektedir. Çağımızda ise şirketler sadece IQ bazlı klasik yönetim anlayışından farklı ... -
Müşteri şikayetlerinin, müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi sürecinde iletişimin yönetimine ilişkin model önerisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Müşterilerin şikâyet ve memnuniyetlerini iletebilecekleri kanalların çoğaldığı, memnuniyetin ve memnuniyetsizliklerin hızlıca yayılabildiği günümüzde, şikayetlerin müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi firmaların müşterilerini ... -
Sosyal medyada sporcu markalaşması : instagram takipçilerinin istek ve beklentilerini keşfetmeye yönelik bir karma yöntem araştırması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışma sosyal medyada sporcu markalaşması konusu üzerinedir. Amaç, sporcuların sosyal medya takipçilerinin (hedef kitlelerinin) istek ve beklentilerini çeşitli açılardan keşfetmektir. Çünkü sporcu markalaşması açısından ... -
Sosyal medyada dini iletişimin medyatikleşmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Sanal ve gerçek ortamlar arasındaki sınırın her gün daha fazla silikleştiği günümüzde sosyal medya kişilerin iletişim ihtiyacını karşılayan en önemli ortam haline gelmektedir. Sosyal medya bireyin haber alma ihtiyacının ... -
Kargo firmalarına ilişkin algılanan hizmet kalitesi ve itibarın ölçümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın temel amacı, kargo firmalarına ilişkin algılanan hizmet kalitesi ve kurumsal itibar ilişkisini belirlemeye yöneliktir. Genel tarama deseninde yürütülen araştırmanın verileri çevrimiçi anket yoluyla toplanmıştır. ... -
Sosyotelizm ile dijital tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki : Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Yüz yüze iletişim sırasında telefona ile meşgul olmak olarak tanımlanan sosyotelizm davranışı akıllı telefonların yaygınlaşması ile ortaya çıkan problemlerden biridir. Farklı sosyal ortamlarda karşılaşılan ve sosyolojik ... -
Ulus markalamada bir kültürel iletişim ortamı olarak moda : kavramsal bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, ulus markalamada modanın bir kültürel iletişim aracı olarak kullanılabileceği savlanmaktadır. Bu amaçla, durum tespiti ve strateji geliştirimine yönelik üç aşamalı, döngüsel bir kavramsal model oluşturulmuştur. ... -
Üniversite öğrencilerinin internet gözetimine yönelik farkındalığı
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Gözetim, tarih boyunca birey davranışlarına yönelik gözlem ve analizin yapılmasında büyük rol oynayan bir kavram olmuştur. Gözetim kavramı, içinde barındırdığı tarafları ile bir iktidar meselesi olmaktadır. Gözetleyenin ... -
Baby Boomers kuşağının sosyal medya kullanımı : Facebook örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Her dönem değişen ve yenilenen iletişim teknolojileri içerisinde Facebook, sosyal medya mecraları arasında önemli bir temsil gücüne sahiptir. Ortaya çıktığı 2004 yılında üniversitelerde iletişim için kullanılanFacebook, ... -
Beş faktör kişilik modeli ve dijital yerlilerin Instagram kullanım davranışları
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dijital bir dünyaya doğan, interneti ve sosyal medyayı aktif olarak kullanan bir nesil olarak karşımıza çıkan dijital yerliler düşüncelerini, duygularını, deneyimlerini, müzik, video ve fotoğraflarını birbirleriyle sosyal ... -
Öğrenci ve çalışanların kurumsal imaj ve itibar konusundaki görüşleri : Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kurumsal imaj, örgütü hatırlatan tutum, davranış ve inançların tümü olarak tanımlanmaktadır. Kurumsal görünüm, kurumsal iletişim ve kurumsal davranışın toplamında ifadesini bulan kurumsal imaj, iç ve dış hedef kitleler ... -
Akademik bir örgütte iletişim doyumu ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, akademik bir örgütte iletişim ve iletişim doyumunun incelenmesi, var olan durumun ortaya koyulması ve iletişim doyumu ile akademik personelin örgütsel özdeşleşmeleri arasında ilişki olup olmadığının ... -
Kemal Sunal Filmlerinde anne ve baba temsili
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Toplumsal düzen içinde kadın ve erkek, toplumsal düzen belirleyicileri tarafından oluşturulmuş bir takım roller üstlenmektedir. Toplumsal yaşamda bir kadının statüsü erkeğin bağlamında şekillenmektedir. Egemenliğini cinsiyet ... -
1960-2000 döneminde Türkiye'de Elit zihniyeti
(2012)Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye’nin modernleşme sürecinde kendine has özellikler taşıyan, 1960-1980 ve 1980-2000 arası dönemde, küçük burjuva aydınındaki kültürel değişimi karşılaştırmalı olarak anlamaktır. Bu amaç ... -
Sosyal medya güvenilirlik algısının bilgi paylaşma davranışıyla ilişkisi : Anadolu Üniversitesi öğrencileri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Sosyal medya özellikle genç kullanıcılar için önemli bir bilgi kaynağı konumundadır. Sosyal medyadan edinilen bilgilerin yanlışlığı özellikle sağlık, siyaset veya eğitim gibi konularda risk oluşturabilmektedir. Bu nedenle ... -
Örgütlerde sosyal medya kullanımı: sosyal medya algıları, amaçları ve kullanım alışkanlıkları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma örgütlerin sosyal medya algılarının, kullanım amaçlarının ve kullanım alışkanlıklarının belirlenmesine yöneliktir. Bu kapsamda Eskişehir'de faaliyet gösteren 138 işletmeden elektronik anket yoluyla elde edilen ...