Etkileşimli Televizyon Geleneksel Televizyona Karşı: Televizyon İzleyicisi Ne İster?
Abstract
Televizyonun etkileşimli hale gelmesi yayıncılık alanında büyük bir değişim olarak değerlendirilmektedir. Teknolojinin etkisiyle televizyon izleme kültüründe gözle görülür bir dönüşüm yaşandığı ve izleme kültürünün vazgeçilmez öğesi olan izleyici kavramının da bu dönüşümün etkisi altında olduğu kabul edilmektedir. Bu da etkileşimli ortamlara katılan bireyin, iletişim süreci üzerindeki tepkilerini anlamamıza yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medyanın aracılık ettiği bu yeni eğilimler vasıtasıyla televizyon yayıncılığının değişen yapısını değerlendirmektir. Bu bağlamda çalışmada kullanıcıların kendilerini yeterince ifade edebileceği yeni sunum biçimleri ve bu sunum biçimlerin televizyon izleyicisine sunduğu hizmetler üzerinde durulacaktır Interactive televisionis considered to be an impressive change in the field of broadcasting. It is accepted that there has been an apparent evolution in our watching culture due to technological developments and the audience, which is the most indispensable item of thisculture, is under the effect of this transformation. This, by the way, helps us to understand the reflections on who joins in interactive media. The aim of this study is to evaluate the changing structure of the television broadcasting through these new trends directed by digital media. In this sense, we are going to emphasize new presentation styles through which the user can explain himself beter and the services offered to television audience
Source
Selçuk İletişimVolume
8Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJME5qZ3lNZz09https://hdl.handle.net/11421/22266