Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzer, Ömer
dc.contributor.authorAltınok, Ahmet
dc.date.accessioned2019-10-22T20:13:38Z
dc.date.available2019-10-22T20:13:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2146-9490
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU56Z3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22588
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı üniversite psikolojik danışma ve rehberlik merkezine başvuran danışanların psikolojik danışma sürecini erken bırakmayı yordayan faktörlerin değerlendirilmesidir. Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezine başvuran ve ön görüşmeden sonra en az bir oturum psikolojik danışma sürecine katılan 555 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğrencilere demografik bilgilerin yer aldığı "Başvuru Formu" ve "Kısa Semptom Envanteri" uygulanmış; toplanan verilerin analizinde bağımsız-gruplar t-testi ve ikili lojistik regresyon teknikleri kullanılmıştır. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre, psikolojik danışma sürecine devam eden öğrencilerin yaşlarının bırakanlara göre daha yüksek olduğu ama psikolojik belirti düzeylerinde psikolojik danışma sürecine devam edip etmemeye göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı belirlenmiştir. Sadece danışanların yaşının ve daha önce psikiyatrik yardım alıp almama durumunun psikolojik danışma sürecini erken bırakmayı yordadığı saptanmıştır. Sonuç: Daha önce psikiyatrik yardım olan danışanların psikolojik danışma sürecini daha az bıraktıkları görülmektedir. Ayrıca, yaşları büyük olan danışanların da danışma sürecini daha az bıraktıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractObjective: Objective: The purpose of this study is to evaluate the predicting factors the drop out the counseling process.Methods: The study group consists of 555 college students admitted to a Counseling and Guidance Center (CGC) and participated in at least one session of counseling after the first view in the 2013-2014 academic year. As a data collection tool, an "Application Form" on the demographic information and the "Brief Symptom Inventory" was applied to the students; and independent samples t-test and binary logistic regression techniques were used in the analysis of the collected data.Results: According to the analysis results, the age of the students attending the counseling process was found to be higher than those who drop out, but no significant difference was found in their psychometric properties in terms of continuation of the counseling process. Only the age of clients and their previous psychiatric help history was found to predict the dropping out counseling process early.Conclusion: Drop outs are less frequently observed in clients having a previous psychiatric help experience. In addition, it was determined that older clients less frequently drop out the counseling process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikiyatrien_US
dc.titleÜniversite Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezinde Psikolojik Danışma Sürecini Erken Bırakmayı Yordayan Faktörleren_US
dc.title.alternativePredicting Factors of Drop Out Counseling Process in University Psychological Counseling and Guidance Centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster