Browsing Yüksek Lisans by Issue Date
Now showing items 1-20 of 33
-
Meyerhold ve Piscator'un gerçekçi tiyatroya karşı bütüncül tiyatro anlayışları
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Tiyatro sanatı çağlar boyunca insan yaşamında iki açıdan önem taşımış ve sürekli ilgi çekmiştir. Bunlar, çoşkulu, eğlenceli oyunsu biçimi ve hayatın içinde son derece somut bir amaca hizmet eden işlevidir. Değişik dönemlerde ... -
Dram sanatına göstergebilimsel yaklaşım ve bir sahneleme çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Tiyatro göstergebilimi, sadece bir oyun metninin ya da gösterimdeki bir oyunun incelenmesini ve eleştirisini kapsamaz. Bir oyunun sahnelenmesi aşamasında da göstergebilimsel yaklaşımdan yararlanılabilir. Dramatik bir ... -
Sahne makyajı : (gerekliliği, işlevleri ve uygulanması)
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Makyaj, genel bir tanımla, gösteri sanatları, sinema ve televizyon oyuncularının görünümlerini güzelleştirmek ya da canlandırdıkları karaktere uygun görünüm kazanmak için yüzlerinde kozmetik malzemeler kullanarak yaptıkları ... -
12 Eylül 1980 askeri darbesi sonuçlarının Memet Baydur oyunlarına yansıması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)1981 yılında ilk oyunu olan ''Limon''u yazan Baydur, bugüne kadar sürekli üreten bir oyun yazarımızdır. Ankara'da doğan ve ilk ve ortaöğrenimini Ankara'da tamamlayan Baydur, uzun yıllar Londra, Paris ve İspanya'da yaşamış, ... -
Georg Büchner'in ''Woyzeck'' oyunundaki iktidar figürleri
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışma, Michel Foucault'nun Modern Toplumlardaki İktidarın çok merkezliliğine işaret eden bir diyagramın niteliklerini taşımakta ve bu çerçevede Büchner'in ''Woyzeck'' adlı oyunundaki iktidar figürlerin incelemeyi ... -
Ceyhun Atuf Kansu'nun ''Sakarya Meydan Savaşı'' adlı destanının oyunlaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Tiyatro sanatı başlangıcından bu yana destan türü ile sıkı bir bağ kurmuştur. Antik Yunan'da oyun yazarları, Homeros'un İlyada ve Odysseia adlı destanlarından esinlenmişlerdir. Antik Yunan'da yazılan tragedyalar, dythrambos ... -
Anlatıdan dramatiğe geçiş bir örnek : Simyacı
(Anadolu Üniversitesi, 1998)İlk çağlardan bu yana, anlatı ve drama çapraşık bir ilişki içerisinde bulunmuşlardır. Ancak, özellikle drama, anlatıda kendisine zengin bir kaynak bulmuştur. İkisini birbirinden ayıran özellikler, zaman, uzam ve kişiler ... -
Postmodern çağda oyunculuk sanatı Artaud ve Grotowski
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırma postmodern çağda oyunculuk sanatının karşı karşıya olduğu problemleri ele almaktadır. Bunu gerçekleştirebilmek için ilk olarak postmodernizm, nitelikleri ve kavramları ile dikkatli bir biçimde incelenmiştir. ... -
Türk tiyatrosunda 1960-1970 yılları arasında toplumsal beğeni
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bugün Türk Tiyatrosu yerinde sayan, kimi zaman gerileyen bir görünüm çizmektedir. Bu sorunu aşmanın yolu, tiyatroyu oluşturan ögelerin araştırılıp incelenmesi, bulguların yorumlanması ve geniş çevrelerde tartışılma olanağı ... -
Göstergebilimsel bir yaklaşımla meddah
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bugün Türkiye'de tiyatronun gelişimi bir duraklama ve gerileme göstermektedir. Bunun en büyük nedenlerinin başında sayısı giderek çoğalmakta olan tiyatro oyuncularının sosyal ve ekonomik nedenlerle mesleklerini uygulayamamaları ... -
Michael Chekhov'un Konstantin Stanislavski'nin oyunculuk yöntemine yaklaşımı
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Oyunculuk sanatı, diğer bütün sanat dallarında olduğu gibi, kitaplardan öğrenilecek bir yetenek değildir. Oyunculuk sanatı, pratik olarak gerçekleştirilen bir sanat dalıdır. Oyunculuk sanatının bir tarzı olan gerçekçi ... -
Memet Baydur'un oyunlarındaki anlatıların işlevleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)1981’de ilk oyunu ‘’Limon’’ ’u yazan Memet Baydur Türkiye’de ünlenen, geçen yıllar içinde de ürettikleriyle ünü daha da perçinlenen bir oyun yazarıdır. Baydur örgütlü devlet baskısının Türkiye’de son derece etkili olduğu ... -
Çağdaş tiyatroda seyircinin oyuna doğrudan katılımı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Tiyatro sanatı, Antik Yunan’dan günümüze kadar süren yaklaşık 30 asırlık tarihinde hep arayış içerisindeydi. Bunun sebebi belki de tiyatro sanatının popüler bir sanat olmasında gizlidir. Tiyatro sanatı, arayışını kendine ... -
Rus romanslarının Türkiye'deki şan öğrencilerinin teknik ve müzikal gelişimi üzerine etkilerinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın ana amacı Rus romanslarının Türkiye'deki şan öğrencilerinin teknik ve müzikal gelişimi üzerine olan olumlu/olumsuz etkilerini araştırmaktır. Yapılan çalışmanın ilk bölümünde romans kavramı ve bu kavrama dair ... -
Bir Konstantin Stanislavski yorumu olarak Lee Strasberg'in metot oyunculuğu
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Tarihsel süreç içerisinde oyunculuk sanatı ile ilgili bir takım teorik ve pratik öneriler ortaya konmuştur. Oyunculuk uygulaması konusunda önerilerde bulunan kişilerden biri de Rus tiyatrosundan Konstantin Sergeyeviç ... -
Aristoteles'ten Freytag'a klasik drama yapısı
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Oyun analizi ve oyun inşası kavramları Batı tiyatrosu tarihinde Aristoteles'in Poetika'sı ile birlikte tartışmaya açılmış, Aristoteles'in ortaya koyduğu ilkeler ve kavramlar çağlar içinde başlıca referans olmuştur. Gustav ... -
Mozart'ın Cosi Fan Tutte operasındaki kadın karakterlerin ses ve rol bakımından analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın ana amacı Mozart’ın Cosi Fan Tutte Operasındaki kadın karakterlerin ses ve rol bakımından analiz edilmesidir. Yapılan çalışmanın ilk bölümünde, besteci Mozart’ın hayatından kesitler sunulmuş, yaşadığı dönem ... -
20. yüzyıl başı modernizmi kapsamında Arnold Schönberg'in Op. 17 Erwartung Operası'nın incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada Klasik Batı Müziğinin önemli bestecilerinden Arnold Schönberg’in Op. 17 Erwartung Operası ele alındı. Çalışma tarihsel açıdan 20. Yüzyıl başı Modernizmi ile sınırlandırıldı. Bu sayede 20. Yüzyıl içinde oldukça ... -
Tadashi Suzuki metodunda oyuncunun çalışma, hazırlık ve yaratım süreçleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren, tiyatronun ritüel karakterini ve özünü kaybetmiş olduğu yönündeki eleştiriler yeni arayışlara kapı aralamıştır. Bu doğrultuda aralarında Tadashi Suzuki'nin de bulunduğu kimi yönetmenler ... -
Feldenkrais Metodu ve farkındalığın oyuncunun performansına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Oyuncunun sanatını icra aracı bedenidir. Bu bağlamda, oyuncunun bedeni başta olmak üzere, tüm ifade araçlarını eğitmesi, geliştirmesi, güçlü ve çalışır durumda tutması gerekir. Bu nitelikler, performansının kalitesi açısından ...