Müzekart Kullanıcılarının Yarar Algıları Üzerine Bir Araştırma: Ayasofya ve Topkapı Müzeleri Örneği
Abstract
Bu çalışmada müze ve ören yerlerine ziyaretleri teşvik amacıyla satış tutundurma aracı olarak tüketicilerin hizmetine sunulan Müzekart'ın kullanıcılarının karta yönelik yarar algıları incelenmiştir. Çalışmanın verileri Ayasofya ve Topkapı müzelerini ziyaret eden ziyaretçilere uygulanan yüz yüze anket sonucunda elde edilmiştir. Ankete toplam 204 ziyaretçi katılmıştır. Çalışmada tüketicilerin Müzekart'tan sağladıkları yarar algılarını ortaya koymak amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda, Müzekart'ın müze ziyaretlerinde teşvik edici bir özelliğe sahip olduğu ve tüketicilere yarar sağladığı görülmüştür The aim of this paper, is to investigate the beneficial perception of the users of Museum Card which was presented to the consumers as a promotional instrument to encourage the visits of the Museums and the ruins. The data of the work were obtained from the face to face survey with the visitors of the Ayasofya and Topkapi Museums. The total of 204 visitors was surveyed. To investigate the beneficial perception of the consumers from the museum cards, a factor analysis was done. At the end of the work it was seen that the museum cards have promotional effect on the customers and the customers think them as advantageous instruments
Source
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
0Issue
45URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNMk5ERXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/22689