Köroğlu Turizminin Oluşturulmasında Filmlerin Rolü
Abstract
Bu çalışmanın amacı Bolu'da Köroğlu Destanı'na dayalı turizm potansiyelini güçlendirme sürecinde filmlerin rolüne ve önemine vurgu yapmaktır. Filmler iletiler gönderebilmekte, tarihsel gerçekleri düzeltebilmekte, izleyicilere anın gerçekliğini sunabilmekte ve başka kültürleri, yerleri, ortamları ve hatta yaşam tarzlarını tanıtabilmektedir. Diğer bir ifade ile filmler bireylerin tutum ve algılarını çeşitli düzeylerde etkileyebilmektedir. Dünya genelinde destinasyonların doğrudan veya dolaylı bir şekilde bir filmde yer almasının bir sonucu olarak ilgili destinasyona yönelik ziyaretler artmaktadır. Filmler sayesinde kazandığı bu olumlu etkiyi turizm amaçlı kullanan destinasyonlara ilişkin ziyaretler, film turizmi olarak adlandırılmaktadır. Bununla birlikte tarihsel halk kahramanının öykülerinin anlatıldığı filmlerin, ülke imajına olumlu bir etki yaptığı belirlenmiştir. Benzer bir durum Bolu için de söz konusudur. Köroğlu Destanı'nın, bir pazarlama iletişimi ajansı ile birlikte hareket edilerek kurgulandığı bir film sonrasında Bolu'ya Köroğlu turizmi için gelen turist sayısı artacaktır. Çalışma kapsamında Dünya'daki benzer örneklerinden hareket ederek, Bolu'da Köroğlu turizmini güçlendirme sürecinde filmlerin rolü üzerinde durulmaktadır. Filmin gösterime girmesi öncesi, gösterimi sırasında ve gösterimi sonrasında yapılması gerekenlere ilişkin öneriler sunulmaktadır The purpose of this study is to emphasize the importance of the movies in the process of improving the tourism potential in Bolu, based on Köroğlu epic. Movies can send messages, correct the historical realities, present their audience the reality of the moment and they can advertise other cultures, places and even life styles. In other words, movies can affect individuals' attitudes and perception on several levels. Worldwide, the number of people who visit a destination increase as a result of that particular area takes place in a movie directly or indirectly. Destinations using the positive impact they earned according to the movies that they had taken place, is called movie tourism. Moreover, it is also determined that the movies, telling a life story about a public hero, also have a positive impact on country image. Bolu has similar situation. The number of the tourists will increase after a movie about Köroğlu epic which is prepared with a marketing communication agency. Within this study it's being stated the importance of the role of the movies during the process of improvement the tourism in Bolu, in the shade of other examples from the world. Some suggestions are also offered about the things should be done before, during and after the movie
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiVolume
15Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBME1ESXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/22693