Yüksek Lisans
Recent Submissions
-
Animasyonda "Mono no aware" estetik algısı kapsamında değişen anlatı ve mutsuz sonlar
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Anlatının insanlığın gelişmesinde ve kendini ifade etmesindeki rolü önemli olmuştur. İnsanlıkla beraber gelişen ve yeni ifade biçimleri alan anlatının değişkenliği onu inceleyen kuramcıların gözünden kaçmamış ve anlatıyı ... -
Animasyon sinemasında karakter tasarımı ve özel eğitim gereksinimi olan bireylerin temsili : "Parastro" uygulama film örneği
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Animasyon sineması, geçmişten günümüze teknolojinin de gelişimi ile birçok evreden geçmiştir. Dünya genelinde ve Türkiye'de, son 20 yıla bakıldığında teknolojinin gelişimi sayesinde kullanıldığı enstrüman sayısı artan ... -
Çizgi filmde hayvan temsilleri : "Benim Hayvanlarım" uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Çizgi filmin başlangıcından günümüze kadar hayvan karakterlere insanbiçimci özellikler verilerek temsilleri yaratılmıştır. İnsanbiçimcilik canlı ve cansız varlıkların insan özellikleri ve hareketleriyle temsil edildiği bir ... -
Animasyon sinemada biçim ve içerik olarak ölüm kavramının temsili ve bir film uygulaması
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Ölüm hayatımızın bir parçasıdır. Hayatımız, ölümlü olduğumuz için anlam kazanmaktadır. Herkes için aynı duyguları hissettiren bir kavram değildir. Bir son olduğu kadar, bir başlangıç, hatta ölümsüzlüğe atılan bir adım ... -
Heidegger'in teknoloji anlayışı üzerinden "Prenses Mononoke" filminin çözümlenmesi ve bir uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)İnsanoğlunun bilime duyduğu ihtiyacın artmasıyla teknolojinin hızla gelişmesi insanı heyecanlandırmış ve dünyaya hâkim olma arzusunu ortaya çıkararak gelecekte neler olabileceği hakkında insanın geleceği daha çok merak ... -
Animelerde distopyan dünyalar : 'More Than Human' animasyon filmi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)1516 yılında Thomas More tarafından ortaya atılan distopya kavramı, zaman içerisinde değişerek hem insanlık tarihinde hem de kurgusal evrenlerde karşımıza çıkmaktadır. Geçmişte kendini mağaraya çizim yaparak ifade eden ... -
Animasyon sinemasında Laban Hareket Analizinin (LMA) duygu aktarımında kullanımı : 3 boyutlu bilgisayar animasyon sahnesi örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Animasyon sineması, teknolojiye koşut olarak hızlı bir gelişim ve dönüşüm içerisindedir. İlkel animasyon örneklerinde basit metamorfozla sınırlı olan hareketlendirme süreci günümüz animasyon sinemasında çok katmanlı ve ... -
Animasyonda öznel karşıtlık kuramı kapsamında Kocakarı ile Tilki uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Erken dönemde bir illüzyon ve eğlence aracı olarak kullanılan sinemanın, öykü anlatımı noktasında sunduğu özgün dil ve bu bağlamdaki potansiyelinin keşfi ile beraber günümüz modern yapısına doğru gelişimi hızlanmıştır. Bu ... -
Bilgisayar animasyonunda prosedürelizm: Bir medikal animasyon uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin ilerlemesine paralel olarak gelişen bilgisayar animasyon teknikleriyle günümüzde birçok alanda animasyon filmi üretmek mümkün hale gelmiştir. Bu alanlardan biri de medikal animasyon alanıdır. Özellikle mikro ... -
Animasyonda korkunun temsili ve örnek bir uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Korku insanlık tarihi boyunca en güçlü duygulanım durumlarından biri olmuştur. En başta ölüm korkusu olmak üzere bütün korkuların temelinde var olan bilinmezlik, korku yerine kaygı durumu yaratmaktadır. İnsanoğlu bilinmezliğin ... -
Etkileşimli sanal dünyanın (Second Life) modelleme tekniklerini kullanarak sanal sanat galerisi oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Etkileşimli bilgisayar oyunları ve sanal dünyalar, fotoğrafın icadı ve sinemanın keşfinden sonra insan görme biçimlerinde değişiklikler yaratmış teknolojilerin gelişmesine neden olmuştur. Gittikçe yaygınlaşan üç boyutlu ... -
Karışık teknik animasyon sineması ve Malfunction uygulama filminde mizansen
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Her sanat dalında olduğu gibi sinema sanatında da biçem konusu farklı ve yeni sinema eserlerinin yaratılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Sinemada biçemi oluşturan anlatı yapısı, mizansen, sinematografi, kurgu ve ses ... -
Üç boyutlu bilgisayar oyunları görsel tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Oyun, gerçek yaşamdan kendine özgü niteliği ile farklılaşan her tür eylem ve düşünce olarak tanımlanmaktadır. Gelişmiş canlılar oyuna hem psikolojik hem de fiziksel nedenlerden ihtiyaç duymaktadırlar. Birçok canlı, oyunu ... -
İnsan-eşya ilişkisindeki dönüşümlere yönelik karışık teknikte bir çizgi film uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada, insanın eşya ile olan ilişkisine pek çok yönden değinilecektir. İnsanın eşya ile olan ilişkisine daha çok olumsuz yönleriyle bakılacaktır. Eşyanın insan üzerindeki varsayılan yıkıcı etkisi irdelenecketir. ... -
Alman dışavurumculuğunun tarihsel gelişim içerisinde animasyona etkisi, ve konu üzerine bir deneme
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmanın temelinde, aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır. ·Bir sanat akımı, belirli bir zaman dilimi içerisinde ortaya çıkıp, akıma ait en belirgin eserler yine aynı zamanda üretilse de, akımın etkisi daha sonraki bir ... -
Üç boyutlu modellemede doku kaplama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İlerleyen teknoloji, insanoğlunun yaşamını her açıdan etkilediği gibi, sanatı da etkisi altına almış ve birçok sanat dalı içerisinde kendini göstermeye başlamıştır. Günümüzde resim, heykel, seramik, mimarlık ve grafik ... -
Karakter animasyonda doğru hareket ve doğru anlam
(Anadolu Üniversitesi, 2004)İnsanlar, eski çağlardan beri çevrelerinde gördükleri nesnelerin yansımalarını yaratmaya çalışmışlardır. Günlük hayatlarında gördükleri nesneleri çizmişler veya heykel ile üç boyutlu şekilde oluşturmuşlardır. Daha ileri ... -
Gölge oyunu ve animasyon canlandırma tekniklerinin eşzamanlı ve ortak bir sahnede uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmanın temelinde aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır: ·Sergileme anlayışlarında izleyici yönetmen ve tasarımcı açısından yeni bakış açılarına ihtiyaç duyulur. ·Gölge oyunu ve animasyon kökenlerini dinsel ritüllerden ... -
Bir anlatı biçimi olarak hipermedya
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmada anlatı kavramı içerisinde, anlatı biçimi olarak hipermedya incelenmeye çalışılmıştır. Hipermedya, multimedya olanaklarını kullanarak etkileşimliliğin ön plana çıktığı farklı bir anlatı biçimidir. Kullanıcının ... -
Karakter geliştirme ve bu süreçte ortaya çıkan sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2000)19. yüzyılda hızlanan teknolojik gelişmeler, bir çok yönden sanatı etkilemiştir. Bu dönemlerde resim sanatı nesnel gerçekliği ve dördüncü boyut yani hareket sorununu aşamamış, bu nedenle fotoğrafik teknolojiler daha baskın ...