Satış Elemanının Dinleme Davranışının Satış Elemanına Duyulan Güven Üzerindeki Etkisi: Emlakçılık Sektörü Üzerine Bir Araştırma
Abstract
Bu çalışmanın amacı satış elemanının dinleme davranışının satış elemanına güven üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. İki bölümden oluşan araştırmanın ilk bölümünde konuya ilişkin literatür hakkında bilgi verilmiş ve kavramlar arasındaki ilişkiler açıklanmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise araştırma modeli ve araştırmanın hipotezleri test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre satış elemanının dinleme davranışının satış elemanına duyulan güven üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca dinlemenin alt boyutları olan hissetme, değerlendirme ve yanıtın da satış elemanına duyulan güven üzerindeki etkileri incelenmiş, değerlendirme ve yanıt vermenin satış elemanına duyulan güven üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to examine the influence of salesperson's listening behaviour on customer trust to salesperson. This reasearch consist of two parts; the first part presents the literature on the subject and the relationships among concepts while the second part deals with the reasearch model and analysis of the reasearch hypotheses. The reasearch findings reveals that salesperson's listening behaviour have a significant positive effect on trust to salesperson. This study also reveals that the sub-dimensions of listening which are evaluating and responding, have a significant positive effect on trust to sales person.
Source
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları DergisiVolume
5Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE56QTRPQT09https://hdl.handle.net/11421/22711